W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z serwisu lublin.eu oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.
Recenzja MAAT&LIMEN
28.09.200713:41

Konfrontacje Teatralne zapraszają teatr MAAT&LIMEN do XII edycji festiwalu!. Jest to bardzo trafny i niezwykle ciekawy wybór, zważając na fakt, iż młody zespół posługuje się tak niespotykaną techniką tańca w Polsce, jaką jest taniec butoh.
Podkreślić należy, że Konfrontacje gościły już największych mistrzów butoh (Daisuke Yoshimoto, Atsushi Takenouchi), przybliżając tym samym to wspaniałe zjawisko w sztuce, a teraz zapraszając spektakl w reżyserii Tomasza Bazana, (który był uczniem wspomnianych mistrzów) dają możliwość oglądu na zjawisko butoh w Polsce. W spektaklu „Krótkie smakowanie życia” tańczy również wspaniała tancerka o niesamowitej energii: Sylwia Hanff. To ona jako pierwsza w Polsce zwróciła swoją uwagę w stronę tańca butoh, i jako pierwsza założyła profesjonalny teatr tańca butoh. W kwietniu 2007 roku ta dwójka wspaniałych tancerzy, Bazan i Hanff spotkali się na deskach lubelskiej sceny w pierwszym wspólnym spektaklu. Widowisko, jakie wygenerował Bazan jest niesamowite pod kilkoma względami. Przede wszystkim świetna w swoim doborze, spójna aranżacja sceny pod względem scenografii i strojów tancerzy. Oszczędna, wysublimowana choreografia i wreszcie niesamowita energia dwójki tancerzy. Całość składa się na niezwykle mocny w swoim wyrazie a jednocześnie prosty przekaz energii widz-tancerz. Istotą butoh jest ciało tańczone. Bazan udowodnił, iż parafii sięgnąć po ten stan równowagi pomiędzy ciałem i duchem. Joanna Teschne (Uniwersytet Warszawski)

CreArt. Sieć miast na rzecz twórczości artystycznej

Wydarzenia polecane