W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z serwisu lublin.eu oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.
Koncert Process + harp
Data rozpoczęcia 2010-04-10
Godzina rozpoczęcia 19:00
Miejsce Warsztaty Kultury, ul. Grodzka 5A
Kategoria Koncert

Process + harp

Rafał Mazur - acoustic bass guitar
Rafał Drewniany – laptop
+
Harp – drums/electronics



Rafał Mazur – ur. 1971, instrument: gitara basowa.
Ukończył Państwowe Liceum muzyczne w Krakowie, w klasie wiolonczeli Krzysztofa Okonia. Zafascynowany jazzem i gitarą basową, rozpoczął następnie prywatną naukę u krakowskiego basisty Marka Janickiego. Pierwsze kroki na profesjonalnej scenie jazzowej stawiał u boku pianisty i kompozytora Leszka Kułakowskiego, koncertując w jego trio, oraz biorąc udział w programie „Kułakowski i Kaszubi”. W następnych latach koncertował m.in. z Adamem Wendtem, Adamem Kawończykiem, Grażyną Łobaszewską, Laszlo Sule (Hun), Juki Valipakka(Fin), Penti Lahtti (Fin).
Spotkanie z kompozytorem i saksofonistą Keirem Neuringerem, zaowocowało serią koncertów muzyki improwizowanej, którą od tej pory zaczął się intensywnie zajmować porzucając jazz. W 2001 roku artyści założyli „Improviser’s Ensemble”. Od tego czasu, w Krakowie, a od początku 2003 również w Hadze (Holandia), odbywają się cykliczne koncerty współczesnej muzyki improwizowanej. Obecnie działalność zespołu jest zawieszona ( historia zespołu – www.improvisersensemble.com), a na jego miejsce w Krakowie powstała grupa artystyczna „Improvising Artists” – nieformalne stowarzyszenie zrzeszające artystów-improwizatorów, zajmujące się promocją i kreacją sztuki improwizowanej.
W marcu 2005 skomponował i wykonał muzykę do instalacji teatralnej „Perron 26” Daniela Banaczka, która prezentowana była na kilku międzynarodowych festiwalach, między inny:”Uwaga – Polen kommen” Lipsk i Weimar 2005, „Unithea” Frankfurt 2005.
Głównym polem zainteresowania i działania jest dla Rafała swobodna improwizacja, zarówno zepsołowa jak i solowa. Od kilku lat artysta działa energicznie na europejskiej scenie muzyki improwizowanej, jest zapraszany na koncerty i festiwale, oraz zaprasza zagranicznych muzyków-improwizatorów na wspólne koncerty w Polsce. Współpraca: Charlotta Hug, Frederic Blondy, Mark O’Leary, Oliver Schverdtem, Attilą Dóra, Sores Zsolt, Raymond Strid, Lawrence „Butch” Morris, Lisa Ullen.
W swej praktyce muzyka-improwizatora i na drodze do osiągnięcia mistrzostwa w niej, Rafał studiuje filozofię chińską (Instytut Filozofii UJ), czyniąc z taoizmu mocną podstawę do osiągnięcia postawy improwizatora. Od 5 lat aktywnie trenuje taoistyczną sztukę walki TaiJi Quan Chen, uważając za chińskimi filozofami i mistrzami sztuk walki, iż najważniejszy w kwestii kreacji spontanicznej oraz adekwatnej reakcji na nieprzewidziane sytuacje (sytuacje improwizacji kolektywnej) jest stan umysłu.
W Chinach od ponad 3000 lat doskonali się praktyki przygotowywania umysłu do działania spontanicznego, a teoretyczne rozważania nad kreacją "ad hoc", znajdujące swe źródła w taoistycznej tezie o "naturalnej i spontanicznej kreacji" otaczającej nas rzeczywistości, mają swoje poczatki we wczesnym średniowieczu - dynastii Tang.
W 2006 roku, podczas trasy koncertowej Polish Sound Art in China w Chinach, gdzie artysta reprezentował polska muzykę improwizowaną, oprócz koncertowania Rafał wygłosił wykłady w NiLIHo Gallery w Foshan oraz w Zendai Art Museum w Szanghaju, oraz konfrontował swoje podejście do improwizacji (oraz do taoizmu i Tai Ji) w spotkaniach z przedstawicielami chińskiej sceny muzyki improwizowanej.
Ostatnim efektem pracy i artystycznych poszukiwań Rafała, jest pierwsza płyta muzyki swobodnie improwizowanej na akustycznej gitarze basowej solo - "Sonor Forms", wydane w listopadzie 2009 przez niezależne wydawnictwo DTS Records, w serii TRANSIDIOMATICS. Jest to efekt pracy artysty nad spontaniczną improwizacją solową.

Obecnie Rafał Mazur koncentruje się na projektach „Mazur/Neuringer Duo” i „Ullen/Dóra/Mazur Trio” oraz zespole free jazzowym „Ensemble 56” . Jest organizatorem serii warsztatów i koncertów sztuki intuitywnej „Laboratory of Intuition” w Centrum Sztuki Współczesnej w Krakowie."


Rafał Drewniany - ur. 1976, instrument: laptop, music software: realizator dźwieku.
Specjalizuje się w nagraniach muzyki akustycznej. W swojej pracy stara sie rozwijać techniki nagraniowe z użyciem minimalnej ilości mikrofonów. Podczas nagrań dąży do jak najwierniejszego  utrwalenia rzeczywistych wrażeń, do najlepszego przetworzenia i utrwalenia zamysłu kompozytora i muzyków. Prowadzi zajęcia Policealnej Szkole dla Realizatorów Dźwięku w Krakowie. Studiował w Krakowie nauki techniczne i informatykę a także metody nauczania osób z dysfunkcją wzroku. Równocześnie od wielu lat aktywnie zajmuje się muzyką. Mając 10 lat rozpoczął naukę gry na gitarze klasycznej u Ryszarda Bialica. Nauką tą kontynuował u rosyjskiego gitarzysty Aleksandra Vinitsky'ego. Z czasem zainteresował się jazzem i studiował gitarę jazzową u znakomitego gitarzysty krakowskiego – Jacka Korochody. Obecnie w kręgu jego zainteresowań muzycznych pozostaje współczesna muzyka improwizowana. Jest członkiem zespołu Process i krakowskiej grupy improwizatorów – Improvising Artists. Podczas koncertów wykorzystuje laptop z oprogramowaniem do kreacji i przetwarzania dźwieku.



Konrad Chyl aka Harp -
gra w zespołach - zubra2 , eChamixU , gdula*harp.
zainteresowany głównie muzyką improwizowaną i elektroakustyczną.
poszukuje własnej formy (sytuacja dźwiękowa) na pograniczu słuchowiska, instalacji i koncertu.
strona: www.myspace.com/harpakahylo

CreArt. Sieć miast na rzecz twórczości artystycznej