W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z serwisu lublin.eu oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.
Koncert: Stryjo
Data rozpoczęcia 2017-03-29
Godzina rozpoczęcia 19:00
Miejsce Teatr Stary, ul. Jezuicka 18
Organizator Teatr Stary w Lublinie
Udział Płatny
Koszt udziału I - 40 zł, II - 30 zł, III – 20 zł, stojące - 15 zł
Kategoria Koncert

zespół w składzie:
Nikola Kołodziejczyk - pianista
Maciej Szczyciński - kontrabasista 
Michał Bryndal – perkusista

Stryjo to połączenie kreatywnych umysłów Michała Bryndala, Nikoli Kołodziejczyka i Macieja Szczycińskiego. Wspólnie tworzą muzykę komunikatywną, spójną i żywiołową, wymykający się sztywnej klasyfikacji jazz. Zamiast budować utwory na typowych schematach - oni opowiadają historie. Większość poszukujących muzyków kieruje dziś swe poszukiwania w stronę grania free, ale Stryjo ma co innego na myśli - liryczne i wciągające wspólne opowieści. Jest w nich coś z sarmackiej zwady i ludowej brawury. Jak sami mówią „100 improvised songs, gluten-free”!
Anna Drozd, kurator programu muzycznego w Teatrze Starym

Michał Bryndal jest znany ze współpracy z takimi zespołami jak VooVoo, Wojtek Mazolewski Quintet czy Sofa, Nikola Kołodziejczyk komponował m.in. dla Richarda Bony i Metropole Orkest, a Macieja Szczycińskiego zapraszają do współpracy m.in. Zbigniew Namysłowski, Mika Urbaniak czy Michał Bajor, grał również z The Hilliard Ensemble.
Po serii koncertów Stryjo za granicami kraju, m.in. na Węgrzech, w Korei Pdn, Singapurze, Chinach, i na chwilę przed koncertami w Meksyku, nadszedł czas na polską trasę koncertową promującą nowe wydawnictwo “A Vista Social Club”. Stryjo zaprasza do lubelskiego Teatru Starego!

John Kelman (Allaboutjazz):
„Tak jak najlepsza swobodna improwizacja brzmi tak jakby była efektem narzuconej formy - gdyż jej celem jest ciągłe tworzenie struktury z niczego - tak koncert Stryjo był absolutnym sukcesem. Muzyka była tworzona w zasadzie ze świeżego powietrza, a jednak brzmiała jakby była wcześniej zaplanowana. Komunikacja wewnętrzna członków zespołu - komponujących w trakcie grania - była godna podziwu. Małe motywy któregokolwiek z muzyków były przejmowane i ekstrapolowane przez pozostałych.”

CreArt. Sieć miast na rzecz twórczości artystycznej