W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z serwisu lublin.eu oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.
Nederlands Dans Theater 2
Data rozpoczęcia 2016-06-25
Godzina rozpoczęcia 19:00
Miejsce Centrum Spotkań Kultur, Plac Teatralny 1
Organizator Centrum Kultury w Lublinie
Udział Płatny
Koszt udziału 35 zł/ 50 zł /80 zł /130 zł
Kategoria Koncerty

20. edycja Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca rozpocznie się nietypowo i zjawiskowo. Dzięki staraniom organizatorów, Centrum Kultury w Lublinie oraz Centrum Spotkania Kultur, już w czerwcu tego roku na scenie operowej CSK zagości Nederlands Dans Theater 2! Ten znakomity holenderski zespół, światowej sławy ikona gatunku, zaprezentuje swój najnowszy repertuar wyłącznie w Lublinie! Tym samym w ramach MSTT zostanie zainaugurowany nowy, niezwykły nurt prezentacji największych artystów tańca pod hasłem „large scale”.

PROGRAM:

godz. 19.00
Schubert

choreografia: Sol León & Paul Lightfoot; czas trwania: 6 min
„Schubert” miał swoją premierę podczas jubileuszu 25-lecia współpracy León & Lightfoot. Wykonywane do muzyki Schuberta duety taneczne to nie tylko emocjonalna historia miłości pomiędzy mężczyzną a kobietą, lecz także pokaz niesamowitej techniki tanecznej, jaką odznacza się NDT 2.

Some other time
choreografia: Sol León & Paul Lightfoot; czas trwania: 24 min
Spektakl jest niesamowitym wyzwaniem dla tancerzy NDT 2, którzy w „Some Other Time” muszą zmierzyć się z emocjonalnym językiem tanecznym, tak charakterystycznym dla Sol León i Paula Lightfoota. Odświeżającą i pochłaniającą bez reszty choreografię podkreśla scenografia, której czarne elementy wydają się unosić nad białą podłogą. W tej niezwykłej przestrzeni ubrani na czarno tancerze wykonują szeroką gamę poruszających duetów oraz solówek.
„Some Other Time” miało swoją premierę z okazji 25-lecia współpracy choreografów León & Lightfoot.

godz. 19.50
Mutual comfort
choreografia: Edward Clug; czas trwania: 11 min
Stworzone dla NDT 2 „Mutual comfort” było debiutem Edwarda Cluga w Nederlands Dans Theater. Charakterystyczną cechą jego wyrazistej, pełnej szczegółów choreografii jest ruch oparty o drganie. W swoich pracach stara się podkreślić indywidualny styl tancerza, nieustannie bazując na jego osobistych doświadczeniach. Zaangażowanie tancerza w proces twórczy pozwala mu łatwiej wydobyć i uwydatnić sprzeczności drzemiące w każdym człowieku, a przez to jego zaskakujące piękno.

Urodzony w 1973 roku w Rumunii Edward Clug jest dyrektorem artystycznym Maribor Ballet w Słoweńskim Teatrze Narodowym. Międzynarodowe uznanie przyniósł mu spektakl „Radio and Juliet” (2005), w którym stworzył choreografię w oparciu o muzykę grupy Radiohead. Kolejnym po „Mutual comfort” dziełem stworzonym przez Cluga dla NDT 2 był spektakl „Handman”, którego premiera odbyła się 18 lutego 2016 w ramach programu Straight Around w Hadze.

godz. 20.30
Solo
choreografia: Hans van Manen; czas trwania: 7 min
W krótkim i dynamicznym „Solo” zobaczymy człowieka zastanawiającego się nad swoim miejscem w świecie. Tempo opracowanej przez van Manena choreografii jest tak niewiarygodne, że pojedyncza postać jest ukazana przez trzech zmieniających się tancerzy.
Hans van Manen (Amsterdam, Holandia) karierę taneczną rozpoczął w kompanii Soni Gaskell w 1951 roku. Od 1960 do 1971 roku van Manen był związany z NDT, najpierw jako tancerz (do 1963 roku), później jako choreograf i dyrektor artystyczny (od 1961 roku). W okresie od 1988 do 2003 roku van Manen powrócił do NDT w roli choreografa-rezydenta. Na całość jego twórczości składa się ponad 120 baletów (z czego ponad 62 zostało stworzonych dla NDT), a każdy wyróżnia się jego charakterystycznym szlifem, którego nie sposób pomylić z żadnym innym.

Cacti
choreografia: Alexander Ekman; czas trwania: 27 min
W „Cacti” Alexander Ekman prowokuje widownię do refleksji nad postrzeganiem sztuki. W spektaklu wykorzystuje głównie muzykę klasyczną – wraz z Holenderską Symfonią opracował nową aranżację pieśni „Der Tod und das Mädchen” („Śmierć i dziewczyna”) Schuberta. Choreograf sprawia, że tancerze stają się instrumentami dla orkiestry.
Alexander Ekman określa siebie jako „oszalałego na punkcie rytmu”, a jego prace moglibyśmy nazwać współczesnymi pejzażami dźwiękowymi.

CreArt. Sieć miast na rzecz twórczości artystycznej