W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z serwisu lublin.eu oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.

Pokaz przedpremierowy: Usland. Śladami Leonarda Z.

Pokaz przedpremierowy: Usland. Śladami Leonarda Z.
Data rozpoczęcia 2016-04-17
Godzina rozpoczęcia 18:00
Miejsce Centrum Kultury w Lublinie, ul. Peowiaków 12 | Sala Czarna
Kontakt kasa czynna: pon.-pt. godz. 10.00-19.00 oraz na godzinę przed wydarzeniem
tel.: 81 466 61 40
e-mail: kasa@ck.lublin.pl
Udział Bezpłatny
Koszt udziału bezpłatne wejściówki
Kategoria Koncert

Jak wyglądałyby nasze życia w jednym z najszczęśliwszych krajów? Jak żyłoby się artystom w państwie rządzonym przez artystów? Czy możemy wyobrazić sobie kraj pozbawiony armii, upraw, przemysłu technologicznego, w którym turystyka i sztuka stanowią największy wkład w gospodarkę? Czy chcemy wyobrażać sobie życie w świecie innym niż ten, który znamy? I czy na pewno wyobrażamy sobie lepszy, a nie gorszy świat?
W Usland podążamy śladem Leonarda Z., artysty polskiego pochodzenia, który zamieszkał na Islandii. Wiemy o nim niewiele: po pewnym czasie zniknął z wyspy, jego artystyczna biografia jest pełna paradoksów, jego prace składają się zapożyczeń i cytatów. Szukając tropów prowadzących do Leonarda, musimy uważnie śledzić własne kroki, które czasem zamazują pozostałe ślady. Rozmowy z islandzkimi twórcami i politykami, oczekiwania i prywatne projekcie oraz przeżycia z podróży po „kraju lodu i ognia” zderzone są z projektem alternatywnej ekonomii i uwodzicielskim wizerunkiem odległej wyspy.

twórcy: Mateusz Atman, Agnieszka Jakimiak, Daniel Malone, Agata Siniarska;opieka kuratorska: Marta Keil; kurator programu rezydencyjnego “Sąsiedzi” Konfrontacji Teatralnych: Grzegorz Reske; producentka: Ksenia Duńska

Mateusz Atman – dramaturg; studiował wiedzę o teatrze, filologię polską oraz dziennikarstwo i komunikację społeczną w Poznaniu; asystował Oliverowi Frljićowi przy spektaklu „Nie-boska. Wyznanie”, Agacie Maszkiewicz przy „Błękitnie”; pracował też z Wiktorem Rubinem przy „Detroit” i Pawłem Wodzińskim przy „Samuelu Zborowskim”.
Agnieszka Jakimiak – dramatopisarka, dramaturżka i eseistka. Absolwentka MISH na Uniwersytecie Warszawskim i studentka dramaturgii na Wydziale Reżyserii krakowskiej PWST;  recenzentka teatralna i filmowa, laureatka I miejsca w Konkursie o Nagrodę im. Krzysztofa Mętraka. Publikowała m.in. w „ResPublice”, „Dwutygodniku”, „Didaskaliach”, „Kinie”. Autorka opracowania dramaturgicznego i tekstów do spektakli w reżyserii Weroniki Szczawińskiej, m.in. Geniusz w Golfie, Jak być kochaną, Re//mix Zamkowy: 2 albo 3 rzeczy, które o niej wiem. Autorka projektów performatywnych: „Fanon. Kilka uwag o rewolucji” i „Brzozowski. Głosy wśród nocy”.
Daniel Malone – urodził się w 1970 roku w Nowej Zelandii. Jest absolwentem Historii Sztuki oraz Intermediów na Uniwersytecie w Auckland.
W latach 90. współzałożyciel, a następnie Kierownik TESTSTRIP – pierwszej w Nowej Zelandii przestrzeni prowadzonej przez artystów. Współzałożyciel pierwszej na wyspie komercyjnej galerii prowadzonej przez artystów. W latach 1998-2001 wykładał Fotografię i Studia Kontekstualne na Wydziale Sztuki i Projektowania Manukau Institute of Technology, a następnie Intermedia oraz Rzeźbę na Elam School of Fine Arts na Uniwersytecie w Auckland, gdzie do 2007 r. był dyrektorem Katedry Intermediów. Reprezentował Nową Zelandię na Biennale Sztuki Współczesnej, m. in. w Sydney, Singapurze, Santiago i Guangzhou.
Agata Siniarska prowadzi swoje dociekania między innymi wokół działań scenicznych, wykładów, video. Współzałożycielka female trouble – kolektywu opartego na przyjaźni, którego działania obracają się wokół tożsamości, ciała, feminizmu, przyjemności, afirmacjii miłości. Uzależniona od fikcji Agata prowadzi swe dochodzenia, tworząc z siebie samej, poprzez przypisane jej kulturowe struktury, narzędzia wizualnej retoryki. Każdy wizerunek, podsycany przez energię głębokiej teoretycznej jękliwości, buduje z pasją i wielką fascynacją.

Koprodukcja Instytutu Goethego i Centrum Kultury w Lublinie (Konfrontacje Teatralne) z okazji Sympozjum Kulturalnego “Tauschen und Teilen” w Weimarze 2016 r. Projekt powstał w ramach programu rezydencyjnego „Sąsiedzi”, prowadzonego przez Konfrontacje Teatralne. Specjalne podziękowania dla Georga Blochmanna.

CreArt. Sieć miast na rzecz twórczości artystycznej