W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z serwisu lublin.eu oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.

Renesansowe „who is who” – „Szkoła Ateńska” Rafaela – spotkanie z Cyklu „Dlaczego Mona Lisa się uśmiecha?”

Renesansowe „who is who” – „Szkoła Ateńska” Rafaela – spotkanie z Cyklu „Dlaczego Mona Lisa się uśmiecha?”
Data rozpoczęcia 2016-03-10
Godzina rozpoczęcia 18:00
Miejsce Dzielnicowy Dom Kultury „Węglin” ul. Judyma 2a, Lublin
Udział Bezpłatny
Kategoria Wernisaż

edno z najsłynniejszych malowideł w watykańskich „stanzach”. Na fresku widnieje plejada starożytnych filozofów, w której centrum znajdują się Platon i Arystoteles. Czyje rysy nadał Rafael twarzom poszczególnych myślicieli? Po czyjej stronie – Arystotelesa czy Platona – umieścił swój własny wizerunek? Kim jest jedyna kobieta przedstawiona na fresku? Na tle jakiej budowli ukazane są postaci? To niektóre pytania, które składają się na zagadkę „Szkoły Ateńskiej”.

KURATORKA CYKLU: dr Anna Głowa – asystentka w Katedrze Historii Sztuki Starożytnej i Wczesnochrześcijańskiej KUL. Zajmuje się sztuką późnoantyczną, szczególnie zagadnieniem kontynuacji tradycji starożytnej i jej przeobrażeń w późnym antyku, a także recepcją sztuki starożytnej w późniejszych epokach.
O CYKLU: Istnieją dzieła natychmiast rozpoznawalne przez ludzi na całym świecie, nawet przez tych nieinteresujących się sztuką. Stulecia po swoim powstaniu nie przestają fascynować i żyć kolejnymi życiami w reinterpretacjach późniejszych artystów, a także w popkulturze i reklamach. Jednocześnie zdarza się, że te najbardziej znane dzieła są zarazem najbardziej nieznane. Na czym polega ich tajemnica? Zachęcamy do wspólnego zastanowienia się nad ich zagadkami. Kuratorką cyklu jest dr Anna Głowa. Pomysłodawcą cyklu jest Mateusz Nowak.

PRZED NAMI

Arnolfini czy nie Arnolfini? Kogo i co przedstawia obraz van Eycka? / 14.04.2016 / 18.00

Dlaczego święci Caravaggia mają brudne nogi? / 19.05.2016 / 18.00

 „Et in Arcadia ego”? / 23.06.2016 / 18.00

CreArt. Sieć miast na rzecz twórczości artystycznej