W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z serwisu lublin.eu oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.Zamknij

Drukuj stronę do PDF Teksty

02.08.201216:26

O rzeczywistości można mówić różnymi językami, symbolami, kodami. W przypadku Tomasza Zawadzkiego jego językiem jest abstrakcyjne malarstwo. W latach...

czytaj więcej
31.07.201211:31

Drugim artystą tworzącym zupełnie odmienne grafiki jest Sławomir Plewko, absolwent Instytutu Sztuk Pięknych, Wydziału Artystycznego UMCS w Lublinie,...

czytaj więcej
31.07.201211:28

Innym artystą odchodzącym od tego, co realne, skłaniającym do refleksji jest fotograf, pszczelarz, animator kultury i kulturoznawca Marcin Sudziński....

czytaj więcej
31.07.201211:25

Drugim artystą posługującym się nietrwałą materią jest Waldemar Tatarczuk. Studiował malarstwo na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie,...

czytaj więcej
30.07.201213:01

Muzyk I: "Komeda przede wszystkim był rudy, a poza tym kulawy". Muzyk II: "Muzyka go wezwała i on absolutnie jej uległ. Był apostołem" Muzyk I, czyli...

czytaj więcej
30.07.201212:32

Sztuka często odnosiła się do tego co poddane działaniu czasu, przemijające. Vanitas w martwych naturach XVII w., resztki materii na szkieletach...

czytaj więcej
30.07.201211:39

Co urzeka w sztuce współczesnej i czy w dzisiejszych czasach sztuka może urzekać? Pewnie takie pytania mogą sobie zadawać widzowie stykający się z...

czytaj więcej
30.07.201211:30

Umiejętność patrzenia, wnikliwej analizy zjawisk jest jedną z ważniejszych umiejętności artystów. Duża wrażliwość pozwala im na szybszą reakcję na...

czytaj więcej
30.07.201211:12

Kończy się 4. edycja festiwalu Open City. O często niełatwym i burzliwym życiu sztuki w przestrzeni publicznej opowiada organizatorka, Barbara Wybacz...

czytaj więcej
30.07.201211:05

Sztuka od starożytności naśladuje rzeczywistość. Jej zdolności mimetyczne były niezwykle cenione aż do XIX w. Platon uważał, że im lepiej artysta...

czytaj więcej