W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z serwisu lublin.eu oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.
Film: Dziwne dni| Benshi
Data rozpoczęcia 2022-03-10
Godzina rozpoczęcia 17:00
Miejsce Centrum Kultury w Lublinie, ul. Peowiaków 12
Organizator Centrum Kultury w Lublinie
Udział Bezpłatny
Kategoria Film

To reżyserska wizja tego, z czym musieli się zmagać ludzie u progu nowego tysiąclecia.

Zbliża się koniec XX wieku, za parę dni mieszkańcy Los Angeles na wielkim balu ulicznym powitają nowe tysiąclecie. I jest to jedyny budzący optymizm element rzeczywistości, która przypomina świat tańczący na wulkanie. W narastającym chaosie nie liczą się już dawne wartości, ludzie łakną czegoś nowego, a Lenny Reno – były policjant, obecnie drobny handlarz – ma coś do zaoferowania: zapisane na cyfrowym nośniku autentyczne doznania. To jedyna prawda o człowieku, jaka jeszcze istnieje. Ale i tą prawdą ktoś chce zawładnąć, wymierzając Lenny’emu dotkliwy cios: grożąc śmiercią dziewczyny, którą kocha. Lenny rusza więc na poszukiwanie Faith, nie podejrzewając nawet, jak bardzo wszystko się zmieni, gdy zegar wybije pierwsze chwile 2000 roku.

Po seansie będzie miała miejsce dyskusja. 

reżyseria:Kathryn Bigelow
obsada: Ralph Fiennes, Juliette Lewis, Tom Sizemore, Michael Wincott
sensacyjny, sci-fi / USA / 1995
czas trwania: 145 min

Benshi to filmowe spotkania kinomanów z dyskusyjnym zacięciem. Jeśli kochasz kino – dołącz do nas. Poszukaj inspiracji. Zainspiruj.

Cykl: Reżyserki
Mało kto wie, że obok braci Lumiere i Georgesa Meliesa jedną z pionierek kina była reżyserka Alice Guy-Blaché. Jej film pt. „Kapuściana wróżka” jest uważany za jedną z pierwszych fabuł („Polewacz polany” powstał, co prawda, niecały rok wcześniej, jednak fabuła Guy-Blaché była bardziej rozbudowana). W historii kina kobiety zawsze były obecne. Warto wspomnieć wkład Agnés Vardy do francuskiej Nowej Fali, Věry Chytilovej w Czeskiej Nowej Fali czy Wandy Jakubowskiej, która odbudowała polską kinematografię po wojnie. Jednak przekładając to na liczbę nagród ich sukcesy niesłusznie bledną względem dokonań ich męskich odpowiedników. Wystarczy wspomnieć, że w 93-letniej historii Oscarów tylko 7 kobiet otrzymało nominację za reżyserię, a nagroda trafiła zaledwie do Kathryn Bigelow i Chloé Zhao (w tym roku duże szanse ma Jane Campion, dla której to już druga nominacja). W marcu postanowiliśmy przedstawić sylwetki pięciu z nich. Zapraszamy na bardzo różnorodne filmy kostiumowe Sofii Coppoli, Agnieszki Holland, Jane Campion oraz Andrei Arnold, a Kathryn Bigelow udowodni, że fantastyczne kino sensacyjne to nie tylko domena mężczyzn.

Projekt współfinansowany przez Polski Instytut Sztuki Filmowej.