W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z serwisu lublin.eu oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.

IX. Międzynarodowy Festiwal Akordeonowy

IX. Międzynarodowy Festiwal Akordeonowy
Data rozpoczęcia 2022-06-05
Godzina rozpoczęcia 18:00
Miejsce Filharmonia im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie, ul. M. Curie-Skłodowskiej 5
Organizator Filharmonia im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie
Udział Bezpłatny
Kategoria Koncert

Wystąpi:

  • Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Lubelskiej
  • Chór Artificium
  • Elwira Śliwkiewicz-Cisak – akordeon
  • Karolina Zdrojkowska-Pytlak – sopran
  • Małgorzata Woltmann-Żebrowska – mezzosopran
  • Martin Palmeri – fortepian
  • Zofia Bernatowicz – dyrygent

Program:

  • M. Palmeri – Magnificat


Koncert muzyki łączącej tradycyjną formę wokalno-instrumentalną ze stylistyką tanga. Po raz pierwszy Lubelscy Melomani będą mogli zapoznać się z jedenastoczęściową kompozycją argentyńskiego kompozytora i pianisty Martina Palmeriego – „Magnificat”, przeznaczoną na sopran, mezzosopran, chór mieszany, bandoneon, fortepian i Tangoorchester. Tekst łaciński utworu został oparty na słowach, które wypowiedziała Maryja podczas spotkania ze świętą Elżbietą: „Wielbi dusza moja Pana”. 


Do projektu wykonania „Magnificatu” przyjął zaproszenie sam kompozytor. Podobnie jak podczas licznych wykonań swoich utworów na największych salach koncertowych całego świata będzie realizował on partię fortepianu. Na akordeonie grać będzie Elwira Śliwkiewicz-Cisak, jako wokalistki wystąpią Karolina Zdrojkowska-Pytlak (s) i Małgorzata Woltmann-Żebrowska (mzs). Solistom towarzyszyć będzie chór oraz Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Lubelskiej, a całość poprowadzi od pulpitu Zofia Bernatowicz.


Muzyka argentyńskich kompozytorów na stałe zagościła w programach sal koncertowych całego świata. Nazwiska takie, jak Piazzolla, Ginastera czy Gustavinosa znane szerokiej rzeszy odbiorców, a ich twórczość stała się już klasyką. Jednym ze współcześnie działających w Argentynie kompozytorów, kontynuatorów tradycji swoich poprzedników, którzy inspirowali się m.in. tradycyjną muzyką narodową jest Marin Palmeri. Jego „Misatango – Misa a Buenos Aires” była wykonywana nieomal na całym świecie, a w 2015 roku w ramach Festiwalu Chórów Miast Partnerskich Lublina została zaprezentowana pod batutą Urszuli Bobryk przez Chór UMCS, akordeonistkę Elwirę Śliwkiewicz-Cisak, solistów i Orkiestrę Symfoniczną Filharmonii Lubelskiej. Entuzjastyczne przyjęcie tego dzieła przez słuchaczy stało się motywacją do sięgnięcia po kolejną kompozycję tego twórcy.