THE EYE OF TIME (Caen, Francja, Solo/ Electronic / Dark / Modern Classic / Ambient / Industrial / Post-rock) - Denovali Records
THE EYE OF TIME jest politycznym, solowym projektem francuskiego muzyka Marca Euvrie. Niezależnie od klasycznego wykształcenia jakie posiada, jego artystyczna droga zawsze była silnie związana z francuską sceną DIY punk i hardcore (Karysun, Aussitôt Mort, Sugartown Cabaret). Współpraca z wieloma zespołami obudziła w nim potrzebę indywidualnej wypowiedzi.
Na tym gruncie, wiosną 2012 roku powstał projekt THE EYE OF TIME oraz płyta pod tym samym tytułem. Jest on próbą spojrzenia w przyszłość, która artyście jawi się w ciemnych barwach. Odrzucenie Natury jako środowiska do egzystencji, chaos medialny przybierają w muzyce Euvriego postać zniekształconych soundtracków, udziwnionych motywów zaczerpniętych z muzyki klasycznej, szumów, dronów, nieoczywistych loopów. Od tego czasu Marc wydaje swoje płyty w awangardowej wytwórni Denovali records, wspierającej projekty z pogranicza muzyki elektronicznej i eksperymentalnej.
Kolejnym etapem w rozwoju artystycznym Marca Euvriego był album "Acoustic", wydany w czerwcu 2014 r. Skupia się on na potrzebie przetrwania w najcięższych sytuacjach, instynkcie, który każe nam walczyć do końca. Artysta ograniczył się tu jedynie do fortepianu i wiolonczeli. Jak sam mówi, dla fanów Maxa Richtera, Philipa Glassa i Yanna Tiersena. Wnikliwa, muzyczna analiza współczesnego społeczeństwa jest kontynuowana w albumie "ANTI" (2015). Składa się on z czterech odsłon mrocznej i jeszcze bardziej zdehumanizowanej przyszłości. Muzyka silnie nawiązuje do twórczości m.in. Godspeed You! Black Emperor, Third Eye Foundation, Portishead, Sigur Ros, Debussy czy Neurosis, ale i romantyków takich jak Chopin, Edward Grieg czy Sergiej Rachmaninow.
ŽEN - Electro/ Shoegaze/ Psycho / Post-rock / Indie / Queer - Zagrzeb, Chorwacja
Żen bawi się stereotypami związanymi z płcią i łączy granice sztuki dźwiękowej i wizualnej, podróżując poprzez wokalne harmonizacje zanurzone w progresywnej symbiozie gitary, basu, perkusji i syntezatorów. Gdybyśmy spróbować określić ich gatunek, najbliższej jest złożona forma indie-rocka, połączony cechami różnych gatunków, od post-rocka do shoegaze, match-rocka oraz eksperymentalnej elektroniki.
SFTW (Songs From The Womb) - impro-noise-jazz-ambient-psycho-LBN
Projekt ekipy związanej z niezależnym lubelskim wydawnictwem Centrum Badania Możliwości.
Nieprzewidywalna odnoga Supergrupy Betanjehu skupiona na łączeniu improwizowanych piosenek, noizowej nadprodukcji i twardego ambientu z instrumentalnym dialogiem zapraszanych gości. Koncert będzie dobrą okazją by usłyszeć SFTW w mocno rozszerzonym instrumentalnie składzie. SFTW wydali właśnie drugi LP pod tytułem "Songs for D."