W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z serwisu lublin.eu oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.

Koncert wiosenny – Chopin, Karłowicz, Mendelssohn, Ravel

Koncert wiosenny – Chopin, Karłowicz, Mendelssohn, Ravel
Data rozpoczęcia 2014-03-21
Godzina rozpoczęcia 17:00
Miejsce Dom Kultury LSM, K. Wallenroda 4a
Kategoria Koncert

Dom Kultury LSM, Forum Kobiet Lublina oraz Lubelski Uniwersytet Drugiego Wieku zapraszają na Koncert wiosenny – Chopin, Karłowicz, Mendelssohn, Ravel

W koncercie usłyszymy najpiękniejsze utwory fortepianowe oraz pieśni kompozytorów romantycznych i neoromantycznych. Charakter melodyki znakomicie wprowadza w sielski nastrój wiosny, która od wieków była oczekiwaniem na wielką miłość. Poezje wykorzystane w pieśniach opisują namiętności i flirty oraz malują piękno budzącej się przyrody. Wystąpią dwie młode artystki, które współpracują ze sobą od kilku lat w repertuarze kameralnym.

Program koncertu
1. Feliks Mendelssohn-Bartholdy – Pieśń bez słów „Wiosenna” op. 62 nr 6
2. Mieczysław Karłowicz – Skąd pierwsze gwiazdy op. 1 nr 2 (sł. Juliusz Słowacki)
3. Mieczysław Karłowicz – Idzie na pola op. 3 nr 2. (sł. Kazimierz Przerwa-Tetmajer)
4. Feliks Mendelssohn-Bartholdy – Pieśń bez słów op. 30 nr 6.
5. Fryderyk Chopin – Wiosna op. 74 nr 2 (sł. Stefan Witwicki)
6. Mieczysław Karłowicz – Zasmuconej op. 1 nr 1 (sł. Kazimierz Gliński)
7. Fryderyk Chopin – Nocturn b-moll op. 9 nr 1
8. Fryderyk Chopin – Piosnka litewska op. 74 nr 16 (sł. ludowe)
9. Maurice Ravel – Pavane pour une Infante dèfunte

Ewa Borowska – sopran; urodzona 24 grudnia 1989 r. w Garwolinie. Szkołę podstawową ukończyła w Gocławiu, następnie Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Trąbkach. W 2005 r. rozpoczęła naukę w Liceum Profilowanym w Garwolinie: specjalizacja Zarządzanie Informacją. W latach 2007-2008 kształciła głos w Prywatnej Szkole Muzycznej w Garwolinie, w klasie śpiewu mgr Aurelii Luśni. W 2009 r. rozpoczęła studia w Instytucie Muzykologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Uzyskała stopień licencjata i obecnie kontynuuje studia magisterskie. Jest laureatką Ogólnopolskiego Konkursu Poezji Śpiewanej „Kamień wiary” w Siedlcach, Konkursu Pieśni Patriotycznej oraz Konkursu Pieśni Religijnej (dwukrotnie zajęła II miejsce). Uczestniczyła w Międzynarodowym Konkursie Interpretacyjnym na Słowacji w 2012 r. Otrzymała wyróżnienie na Konkursie Tulipanada w Warszawie w 2008 r. Ewa Borowska wystąpiła też na Festiwalu Nauki w Lublinie. Prowadzi także działalność koncertową jako solistka Chóru KUL pod kierunkiem prof. Grzegorza Pecki.

Aleksandra Piech – pianistka; urodzona 6 kwietnia 1990 r. w Chełmie, tam też ukończyła szkołę podstawową i gimnazjum. Od 2006 r. kształciła się w I Liceum Ogólnokształcącym im. Stefana Czarnieckiego w Chełmie, w klasie o profilu językowym. Jednocześnie uczyła się w chełmskiej Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia w klasie mgr Katarzyny Szczepaniak, a następnie w klasie fortepianu Izabeli Połetek-Celińskiej. Od 2009 r. studiowała w Instytucie Muzykologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego (klasa fortepianu Doroty Korbut), gdzie uzyskała stopień licencjata i kontynuuje naukę na studiach magisterskich. Od 2011 r. jest również studentką Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku – w klasie fortepianu prof. Bogdana Czapiewskiego i Karola Garwolińskiego. Brała udział w Konkursie Interpretacyjny na Słowacji jako akompaniatorka i kameralistka, prowadzi działalność koncertową w Lublinie, Gdańsku i Chełmie. Od 2011 r. Aleksandra Piech współpracuje z Chórem KUL pod kierunkiem prof. Grzegorza Pecki jako akompaniator.

Koncert poprowadzi prof. Iwona Sawulska – sopran, absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej w Lublinie (specjalność: pianistyka), a następnie Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie wokalistyki prof. Grażyny Krajewskiej. W 1999 r. Akademia Muzyczna w Łodzi nadała jej stopień doktora sztuki w dziedzinie wokalistyki, a w 2003 r. doktora habilitowanego sztuki. Uzyskała też tytuł licencjata muzykologii KUL. Współpracowała z Teatrem im. Wilama Horzycy w Toruniu. Po studiach debiutowała w Filharmonii Rzeszowskiej u boku Andrzeja Hiolskiego w Requiem Gabriela Fauré. W latach 1994-1998 solistka Teatru Muzycznego w Warszawie, następnie Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Występuje w licznych koncertach oratoryjnych, symfonicznych i recitalach. Współpracowała z takimi kompozytorami, jak: Andrzej Nikodemowicz, Paweł Łukaszewski, Mariusz Dubaj, Stanisław Moryto, Edward Pałłasz, Miłosz Aleksandrowicz. Bierze udział w prestiżowych koncertach i festiwalach –m.in. występowała w Filharmonii Narodowej w Warszawie, w Wiedniu zaprezentowała recital pieśni słowiańskich, na Festiwalu Muzyki Sakralnej Gaude Mater w Częstochowie, Muzycznym Festiwalu w Łańcucie, Festiwalu im. Ignacego Jana Paderewskiego w Warszawie, Festiwalu Tempus Paschale w Lublinie, Międzynarodowym Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy, Festiwalu Stanisława Moniuszki w Kudowie-Zdroju i wielu innych. Ponadto współpracuje z wybitnymi dyrygentami, orkiestrami w kraju oraz z Chórem Akademickim KUL. Iwona Sawulska nagrała dwie płyty CD (z Jolantą Münch – fortepian) Love and Passion z muzyką Manuela de Falli, Manuela Ponce, J. Siqueiry, Edwarda Pałłasza; Freude und Trauer der Liebe z pieśniami Roberta Schumanna. Obecnie pracuje na stanowisku profesora w Katedrze Dydaktyki Muzycznej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, będąc jednocześnie artystką estradową.

Łukasz Szewczyk – pseudonim artystyczny Jose, student IV roku filologii polskiej KUL,przyszły nauczyciel języka polskiego, entuzjasta dobrego filmu, malarstwa surrealistycznego i muzyki. W wolnych chwilach śpiewa i pisze wiersze. Jego literackie inspiracje to twórczość Mirona Białoszewskiego i Franza Kafki. Jak sam podkreśla, jego poezja ma charakter czegoś na kształt dziennika intymnego i adresowana jest do czytelników wrażliwych.

Mamy nadzieję, że wpisanie w formułę koncertu muzycznego spotkania z młodym literatem pomoże w promocji nie tylko jego dorobku artystycznego, ale przyczyni się w jakimś stopniu do wzrostu wrażliwości na słowo, ukazania bogactwa znaczeń i piękna naszej polszczyzny. Intencją organizatorów bowiem jest promowanie utalentowanych, młodych lublinian i stworzenie szerokiego forum do rozmów o kondycji współczesnego języka polskiego i o zagrożeniach, jakie dla polszczyzny niosą nowe technologie.

wstęp wolny

Powiązane:

Dom Kultury LSM