W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z serwisu lublin.eu oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.Zamknij

Drukuj stronę do PDF Podwójne życie Weroniki - premiera

Data rozpoczęcia 2019-03-30
Godzina rozpoczęcia 19:00
Miejsce Centrum Spotkania Kultur, plac Teatralny 1
Organizator Teatr im. H. Ch. Andersena w Lublinie
Udział Płatny
Kategoria Spektakl

wiek: 16+ /czas: 90 min. bez przerwy

Na podstawie scenariusza „Chórzystka” Krzysztofa Kieślowskiego i Krzysztofa Piesiewicza oraz filmu „Podwójne życie Weroniki”

TWÓRCY:

  • Reżyseria: Krzysztof Rzączyński
  • Adaptacja: Krzysztof Rzączyński i Katia Czarna
  • Scenografia i kostiumy: Maciej Chojnacki
  • Projekty lalek: Cezary Sielicki
  • Choreografia i ruch sceniczny: Weronika Pelczyńska
  • Asystent reżysera: Adam Organista
  • Wizualizacje i multimedia: Piotr Miłkowski
  • Koncepcja i opracowanie światła: Michał Popiel-Machnicki
  • Realizacja światła - Michał Kupczyński, Andrzej Brzyski
  • Realizacja dźwięku - Tomasz Nowakowski, Kamil Błaszczak
  • Muzyka: Zbigniew Preisner z albumu „Podwójne życie Weroniki”
  • Wykonanie: Wielka Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia oraz Chór Filharmonii Śląskiej
  • Dyrygent: Antoni Wit
  • Sopran: Elżbieta Towarnicka
  • Fortepian: Konrad Mastyło
  • Flet: Jacek Ostaszewski
  • Realizacja nagrania: Zbigniew Malecki i Aleksander Dowsilas
  • Nagranie wykorzystano na podstawie licencji od Preisner Productions

OBSADA:

  • Konrad Biel
  • Kinga Matusiak
  • Mirella Rogoza-Biel      
  • Katarzyna Staniewska
  • Jacek Dragun
  • Łukasz Staniewski

„Podwójne życie Weroniki” znamy głównie z dużego ekranu. Krzysztof Kieślowski otrzymał za ten film nagrodę na festiwalu w Cannes, a Irene Jacob, wcielająca się w postacie tytułowe, nagrodę dla najlepszej aktorki.

Scenariusz Krzysztofa Kieślowskiego i Krzysztofa Piesiewicza opowiada o przeczuciu, jakiego doświadczają dwie kobiety o tym samym imieniu, wyglądzie i podobnych do pewnego momentu - życiorysach. Bohaterki nic nie wiedzą o swoim istnieniu, ale podświadomie czują swoją obecność. Choć zbieżność losów obu postaci jest niepodważalna to jednak to, co najważniejsze kryje się w różniących je sprawach. Pasja do śpiewania pierwszej Weroniki jest żarliwa i bezkompromisowa. Tak jak bezkompromisowy powinien być artysta. Natomiast druga Weronika wybiera spokojne życie i miłość, jej temperament jest refleksyjny i skierowany do wewnątrz. Można by powiedzieć, że każda z nich jest częścią tej samej osoby. Tak jakby postawić pomiędzy nimi zwierciadło, które przenika przez naszą fizyczność i pokazuje to, co mamy w środku. To samo zwierciadło czasem też pęka i przyjrzenie się temu, stanowi wyzwanie nie tylko dla bohatera, ale też dla widza. Wszak wszyscy jesteśmy w jakimś sensie podwójni, przełamani na pół, toczymy wewnętrzny dialog, gdzie do głosu dochodzą różne strony naszej osobowości – w zależności od doświadczeń, przeszkód, momentów w życiu.

Spektakl jest próbą badania w warunkach scenicznych różnych opcji - czy w życiu wybrać święty spokój, czy iść za celem powołania? Czy wybierając normalność nie tracimy czegoś ważnego z oczu? Czy będąc w momencie kryzysu coś nam nie umyka? Ja? Drugi człowiek? Wspólnota?

Najważniejsze wydarzenia cykliczne