Każdy z nas ma głowę pełną pomysłów lub idei, które zawsze chciał zrealizować, ale nie wiedział, jak się za to zabrać. Teraz jest to łatwiejsze niż kiedykolwiek!
Dzięki ogólnodostępnym darmowym narzędziom cyfrowym oraz właściwie nieograniczonemu dostępowi do nowych technologii, jesteśmy w stanie stworzyć prototyp dowolnego przedmiotu w ciągu zaledwie kilku dni. Na warsztatach zobaczycie, jak skutecznie pokonać drogę od pomysłu do prototypu. Masz pomysł? – urzeczywistnij go!
Czego uczy warsztat?
Kiedy: 7, 8 i 10 grudnia 2020, godz. 17.00-20.00 (warsztaty trzydniowe)
Gdzie: online na platformie Zoom; link zostanie przesłany mailem zarejestrowanym uczestnikom
Dla kogo: osoby w wieku 16+
Prowadzenie: trenerzy ze stowarzyszenia Robisz.to
Zapisy: Udział w warsztatach jest bezpłatny, obowiązują zapisy przez formularz online na stronie internetowej Warsztatów Kultury.
Program warsztatów:
Dzień I – poniedziałek, 7 grudnia, g. 17.00
Nie można inaczej zacząć projektowania niż od kartki, papieru i ołówka. Najważniejsze, by szybko zwizualizować swoje pomysły. Wystarczy kilka kresek, tworzących rysunek koncepcyjny. Przedstawimy Wam sztuczki i triki, dzięki którym każdy będzie w stanie wyrazić sobie swoje pomysły i zaprezentować je znajomym czy inwestorom. Wspólnie przebrniemy przez wstęp do modelowania 3D w programie Autodesk Tinkercad/Autodesk Fusion 360. Poznamy podstawowe funkcje, które pozwolą nam zacząć przygodę z tworzeniem „szkicu 2.0” – projektu przestrzennego.
Dzień II – wtorek, 8 grudnia, g. 17.00
Korzystając z ogólnodostępnych narzędzi internetowych takich jak Jamboard czy Conceptboard, każdy uczestnik stworzy mapę, składającą się z inspiracji, podobnych projektów oraz własnych idei. Pozwoli nam to określić, w którym kierunku najlepiej będzie rozwijać się nasz pomysł.
Dalszą część spotkania ponownie wypełni modelowanie 3D. Tym razem poznamy bardziej zaawansowane funkcje i narzędzia wbudowane w program Autodesk Tinkercad/Autodesk Fusion 360. Tego dnia uczestnicy dowiedzą się też jak zamienić naszą zwykłą drukarkę w domu w narzędzie do prototypowania przy pomocy aplikacji Slicer for Fusion.
Dzień III – czwartek, 10 grudnia, g. 17.00
Rewizja własnych projektów oraz praca nad kosztorysem. Dzięki wcześniej przygotowanym tablicom w Google Classroom każdy będzie mógł wypełnić działania związane z kosztorysem wytworzenia pełnoprawnego prototypu z docelowych materiałów. Po tej części wracamy do pierwszych szkiców oraz conceptboardów, na których uczestnicy sami wprowadzają zmiany i tworzą ewaluację swojego projektu, ponieważ właśnie na tym polega praca nad produktem – to ciągłe wprowadzanie zmian i udoskonalanie rozwiązań.