W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z serwisu lublin.eu oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.
Spektakl: Młoda Polska
Data rozpoczęcia 2022-11-13
Godzina rozpoczęcia 17:00
Miejsce Centrum Kultury w Lublinie, ul. Peowiaków 12
Organizator Centrum Kultury w Lublinie
Udział Płatny
Koszt udziału 20/30 zł
Kategoria Spektakl

Benedykt Król – „Vigilance”

Tworząc tę pracę zależało mi na zestawieniu elementów, których suma stworzy rozległy zbiór odczuć i znaczeń. Nagrywałem dźwięk różnych czynności – jedzenia, gotowania, spaceru na przystanek – rozważając możliwości łączenia w sytuacji scenicznej codziennego z abstrakcyjnym. Dwa razy odtwarzam sytuację głębokiego poruszenia, różnie transponując przeżywane emocje, wykonywaną czynność, codzienny kontekst wydarzenia i pozory spokoju na dźwięk, ruch, działanie i obecność sceniczną.

Benedykt Król

pomysł, choreografia, wykonanie: Benedykt Król

Katarzyna Leszek – „illusions of shameless abundance”

Solo stanowi osobisty postulat i zarazem mizantropijną refleksję, będącą głosem w kwestii dążeń współczesnych realiów i konsekwencji, które za sobą niosą. To iluzje bezwstydnych obfitości, które kreuję, których doświadczam, w których żyję, żeby utrzymać się w świecie wstydnych granic, a upadając, nie zapominam udawać, że nadal stoję na ziemi, na którą nie zasługuję. Stoję spokojnie, trzymam fason i pamiętam, żeby nie zapomnieć o butach.

choreografia i wykonanie: Katarzyna Leszek; kostium: Katarzyna Leszek + kijoweszlaczki; muzyka: Against All Logic – Illusions of Shameless Abundance, John Lennon – Imagine; solo zdobyło I nagrodę na międzynarodowym konkursie Solo Dance Contest 2021 Gdańskiego Festiwalu Tańca

Emilia Biskupik – „Something is melting, something not (yet)”

Ciało się rusza, po prostu wypuszcza, czasem nie umie się zatrzymać, bo się boi, czasem zostaje w danym ruchu i utyka, czasem transformuje, zaczyna oddychać. Szuka, ciągle czegoś szuka, jakby zagubionych kawałków siebie, odpuszczenia i bycia w kontakcie ze sobą. Misterna cielesność. Fizyka poszukiwania.

Joanna Brodniak – „untold manifesto”

untold manifesto

jestem kobietą bez głosu i lustra
kryształowym spojrzeniem
które powraca przez gęstość i ogrom szalonego narodu
jestem człowiekiem bez prawa
karmionym tylko kłamstwem i desperacją
jestem owadem cudzej myśli
końcem jutra
rewolucją samej siebie
to (nie) jest manifest a gniewna tyrada
alergia na patos i autosabotaż
osobista ekspresja złości
wyrażona w tonie naiwnej utopii
wyznanie wiary w możliwość pomyślenia nowego porządku
pragnienie siły i przeczucie słabości w niezrealizowanym akcie wypowiedzi
przestaję wierzyć w siłę słowa
marzy mi się wersja zapasowa tego kraju
morze obiecane W 2021 jej solowa choreografia „untold manifesto” zdobyła tytuł the best solo na międzynarodowym festiwalu Solo Duo Dance Festival w Budapeszcie oraz główną nagrodę podczas Warszawskiego Konkursu Choreograficznego. Autorka tekstów krytycznych z dziedziny teatru tańca i ruchu.

koncepcja, choreografia i wykonanie: Joanna Brodniak; muzyka: „We are the people” Iggy Pop / „Stil” Acid Arab feat Cem Yildiz

Wydarzenie jest częścią 26. Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca.