W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z serwisu lublin.eu oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.
TekturaFest V – Dzień II
Data rozpoczęcia 2011-04-15
Godzina rozpoczęcia 14:00
Miejsce Przestrzeń Działań Twórczych "Tektura", ul. Wieniawska 15a
Kategoria Wydarzenie

Godz. 14.00
Warsztaty samby Rytmy Oporu - prowadzi zespół Wschodni SAMBAstion.
Warsztaty perkusyjne Samby Rhythm of Resistance – Rytmy Oporu. Każdy uczestnik będzie mógł zapoznać się z typami używanych instrumentów, rytmami i przede wszystkim celem wspólnego grania. Zajęcia poprowadzą członkowie zespołów samb RoR’owych z Polski, przy okazji odbędzie się kolejny „nabór” do lubelskiej grupy „wschodni SAMBAstion”. Wszyscy są mile widziani, nie potrzeba szczególnych umiejętności czy doświadczenia gry na jakimkolwiek instrumencie. Ważne jest zaangażowanie w sprawy społeczne, świadomość dyskryminacji i chęć czynnej walki o wolność, nie tylko swoją, przy pomocy dźwięku.

Godz. 15.00
Warsztaty szablonu (4dni: całość 15 zł) – prowadzi Tomek Maped - dzień drugi - wstęp 15 zł
Uczestnicy nauczą się podstawowych zasad tworzenia szablonów i stworzą swoje podstawowe dzieła. Tego samego dnia przejdą do wstępnego projektowania własnych elementów wspólnego dzieła.

Godz. 17.00
Debata o stanie polskiej kultury niezależnej. Zjawiska, fakty, perspektywa.
Hubert /CRK - Wrocław
Siva /UFA - Warszawa
Macio Moretti - Warszawa

Godz. 20.00
D.I.Y. Gig:
LXMP - noise/jazz/grindcore/ Warszawa
Piotr Zabrodzki - bass, Korg MS-20
Macio Moretti - drums, Korg MS-20
LXMP to Piotras i Macias na codzień znani jako sekcja rytmiczna Baaby albo jako duet dramenbejsowy 60 Minut Projekt. W zeszłym roku wydali pierwszą płytę w wytwórni Lado ABC, a na ten rok przewidziany jest drugi krążek, tym razem w trio z perkusistą Colossamite/Gorge Trio - Chadem Popple.
www.myspace.com/lxmp

De Kurws – noise/post-punk /Wrocław
The Kurws powstało w maju 2008 roku, jako spontaniczna konsekwencja sesji ping-pongowej, która zeszła do podziemia, gdzie tkwi do dziś. Sięgnęli po brzmienia wyrastające z tradycji punk-rocka jak i rock’n'rolla, garage/surf, kraut-rocka, zgniłego funk, nowojorskiego no-wave czy brytyjskiej sceny post-punkowej. The Kurws to punk, którego dosięgło przekleństwo postmodernizmu z całym dobrodziejstwem inwentarza. Z tym co rodzi się z fuzji i dekonstrukcji. Z ambicji, by wciąż pozostać świeżym i organicznym. To również zupełnie zwyczajny garażowy zespół, który bezczelnie podejmuje ryzyko kolektywnej improwizacji bez warsztatowego przygotowania, po cichu licząc na to, że się nie skompromituje. Z tym przeświadczeniem koncertują, przygotowując się jednocześnie do wydania swojego debiutanckiego albumu „Dziura w getcie”.
www.lastfm.pl/music/The+Kurws

The Fight - Warszawa
Melodyjny, szybki hardcore-punk na damsko-męskie wokale
www.thefight.pl
www.myspace.com/thafight

Drip of Lies – d-beat-hardcore/Warszawa
Surowy, brudny hardcore punk. Powstały w 2008 r. Wspierają postawę d.i.y., wegetariański/wegański styl życia i antyfaszyzm.
www.dripoflies.pl

Maanselke - field-recordings/ambient-drone/Rosja
Projekt tworzący ambient/drone powstał w 2007 roku w Karelii z członków kapel Antimelodix, Minuala oraz Maaaa, następnie zmutował do brudnego i ciężkiego sludge-doom, zagrał kilka koncertów w Rosji i jeden w Wilnie. Czas powrócić do miękkich ambientowych form, zamknąć oczy i usłyszeć Warszawę w interpretacji gościa z Karelii.
Field-recordings (dźwięki szarej codzienności, głosy miasta) + drone (głos, gitara, 4-ścieżkowy magnetofon i taśmy).

Maaaa - harsh noise/ Rosja/Polska
Surowy straight edge noise z Republiki Karelii i Warszawy. Inspirowany pięknem i harmonią północnej przyrody, utrzymujący jednocześnie wpływy metalu i punka.

Maciej Połynko - Lublin - autor muzyki teatralnej, reżyser i twórca oprawy wizualnej spektakli teatralnych. Współtworzy audiowizualny projekt Korbus/Połynko i Teatr Boczny, współpracuje z Teatrem Maat Projekt.