W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z serwisu lublin.eu oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.

Tricky Women – pokaz filmów animowanych

Tricky Women – pokaz filmów animowanych
Data rozpoczęcia 2017-03-08
Godzina rozpoczęcia 18:00
Miejsce Galeria Labirynt, ul. Popiełuszki 5
Organizator Galeria Labirynt
Udział Bezpłatny
Kategoria Film

Tricky Women to międzynarodowy festiwal filmowy, który prezentuje twórczość kobiet w dziedzinie animacji. W Galerii Labirynt prezentowane będą filmy z programu Burzliwe czasy & zaufane miejsca, opracowanego przez dyrektorki festiwalu – Waltraud Grausgruber i Birgitt Wagner. Prezentacja filmów możliwa jest dzięki współpracy Międzynarodowego Festiwalu Tricky Women z austriackim Federalnym Ministerstwem Europy, Integracji i Spraw Zagranicznych.

Lubelski pokaz organizuje Fundacja Instytut Kultury Cyfrowej we współpracy z Galerią Labirynt.

Filmy:
Home Statements, reż. Maria Weber, 2014, czas: 7’32, język: niemiecki i angielski
Machine, reż. Anna Vasof, 2015, czas: 2’00, język: bez tekstu
Shut up Moon, reż. Gudrun Krebitz, 2014, czas: 4’05, język: angielski
Garten & Schnaps, reż. Amelie Loy, 2013, czas: 12’00, język: angielski
Princess Disaster Movie, reż. Xenia Ostrovskaya, 2014, czas: 3’24, język: rosyjski
Tapei Recyclers, reż. Nikki Schuster, 2014, czas: 7’00, język: bez tekstu,
Der Verliebte Koch, reż. Verena Hochleitner, Ulrike Swoboda-Ostermann, 2013, czas: 10’00, język: bez tekstu
Yachay, reż. Anne Zwiener, 2015, czas: 6’45, język: bez tekstu
Ginny, reż. Susi Jirkuff , 2015, czas: 5’00, język: angielski
Three Suns, reż. Lia, 2013, czas: 7’49, język: bez tekstu
Two melons, reż. Ingrid Gaier, 2014, czas: 2’00, język: bez tekstu
Follow you, reż. Katharina Petsche, 2013, czas: 3’50, język: angielski

HOME STATEMENTS
(2014, 7’32) Maria Weber
Animowany dokument poświęcony unikalnym doświadczeniom bycia w domu. Dla niektórych to kwestia tożsamości i języka, dla innych sprawa serca, a dla jeszcze innych coś nieokreślonego. Niektórzy z nas całe życie poświęcają na poszukiwanie miejsca, do którego chcą się przywiązać inni odnajdują je po prostu wewnątrz siebie. Te wszystkie odczucia i idee są w filmie pokazane w formie animacji plastelinowych.

MACHINE
(2015, 2’00) Anna Vasof
Film bazuje na technice „non-stop stop-motion”, dzięki której możliwe jest pracowanie z obiektami wyłącznie przez ich niszczenie i dekonstruowanie. Ceramiczne płytki zastosowano tu w roli hiper-ramek, na które nałożone są mocowane w specjalnym uchwycie koła zębate stale rozbijane młotkiem. Przy określonej prędkości obrotów można odnieść wrażenie, że koła zębate się obracają, co sugeruje, że maszyna żyje właśnie dzięki własnej fragmentacji.

SHUT UP MOON
(2014, 4’05) Gudrun Krebitz
Trudno jest się wpasować w nowe okoliczności, wtopić w nieznane miasto, kiedy jest się w nim nowym. Ręcznie narysowana animacja pełna dziwactw, śmieszności, wyimaginowanych przyjaciół i wszystkich tych rzeczy, które pomagają przetrwać w nocy, podczas gdy głowa podsuwa dobrze znane dialogi i słówka.

GARTEN & SCHNAPS
(2013, 12’00) Amelie Loy
Moja babcia jest uparta i wtedy, kiedy w swoim ogródku sadzi nowe roślinki i poprawia kamienne ścieżki , i kiedy z wielką determinacją walczy z rakiem. Garten & Schnaps jest próbą spojrzenia na granicę pomiędzy autonomią życia a jego opresyjnością, poszukuje niuansów w tym styku, opowiada o (nie)możliwościach wyjścia poza nie.

PRINCESS DISASTER MOVIE
(2014, 3’24) Xenia Ostrovskaya
Dawno, dawno temu żyła sobie królewna, która nadepnęła na meduzę i znalazła w morzu szmaragd, zanim została zjedzona przez rekina. To wydarzenie spowodowało wojnę nuklearną, zagładę gatunków, mutacje genetyczne i szereg innych katastrof.

TAIPEI RECYCLERS
(2014, 7’00) Gudrun Krebitz
Tajpej – duchy, bogowie i boginie, tajfun oraz muzycy Nakasi. W zakamarkach tego miasta małe stworzenia zostały powołane do życia za sprawą animacji cyfrowej. Składają się z zebranych śmieci oraz lokalnych produktów do kupienia prosto z ulicy. Stukot ich kończyn współbrzmi z dźwiękami miasta.

DER VERLIEBTE KOCH
(2013, 10’00) Verena Hochleitner & Ulrike Swoboda-Ostermann
Zakochany kucharz dorzuca do przygotowywanej zupy swoje miłosne myśli. Gość nie ma jednak ochoty na miłosne składniki potrawy i myśli kucharza wylatują przez okno, wpadając na kogoś z ulicy. W filmie obserwujemy je w postaci zielonych tworów, podróżujących po ulicach, przenoszących się z osoby na osobę, by ostatecznie powrócić do kucharza, który dzięki nim doznaje olśnienia.

YACHAY
(2015, 6’45) Anne Zwiener
Ludzie zwykli zawłaszczać wszystko, na co tylko maja ochotę, nie bacząc na konsekwencje. Co prawda rzadko robią to świadomie w złej intencji, ale jednak takie działania powodują nieoczekiwane skutki. Krótki film Yachay (słowo quechua przetłumaczone jako ‚wiedza z lasu’) mierzy się z tym tematem.

GINNY
(2015, 5’00) Susi Jirkuf
Naszkicowane ołówkiem ujęcia pojedynczych bloków na miejskim osiedlu. Grupa nastolatków zabawia się w zrzucanie kota z okna na najwyższym piętrze. Ginny rozmawia o tym z psychologiem. Pomiędzy ich wypowiedziami twórcy wmontowali w film dynamiczne ujęcia pustynnych krajobrazów. Ostatecznie ten zabieg stylistyczny przenika się z próbami zrozumienia zachowań dzieciaków – w obu sytuacjach nie widać dobrego wyjścia z sytuacji, bowiem rzeczywistość społeczna jest dziś zakładnikiem bezproduktywnej nudy.

THREE SUNS
(2013, 7’49) LIA
Trzy ciemne obiekty wysyłają pomarańczowe promienie we wspólną przestrzeń. Są ciągle w ruchu, stale zmienia się ich wielkość, krążą wokół siebie generując dźwięki, które zależą od ich pozycji względem siebie.

TWO MELONS – BIRTH OF AN ARTIST
(2014, 2’00) Ingrid Gaier
W dniu urodzin młoda kobieta dostaje w prezencie od troskliwych rodziców książkę z podkreślonym cytatem: „Nie da się utrzymać dwóch melonów w jednej ręce!”. Tego wezwania do umiaru i rozważności młoda kobieta nie zaakceptuje ot tak sobie.

FOLLOW YOU
(2013, 3’50) Katharina Petsche
„Pójdę za Tobą do Meksyku, Miami Beach, Sarajewa / przejdę tysiąc mil / przez najgłębsze doliny i najwyższe szczyty”. Animowane wideo stworzone do utworu zespołu Selma & Sound z Wielkiej Brytanii. Członkowie grupy zostali tu pokazani w postaci zabawnych zwierząt, które zabierają widzów na swoje światowe tournée.

CreArt. Sieć miast na rzecz twórczości artystycznej