W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z serwisu lublin.eu oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.

Warsztaty: Laboratorium dźwiękowo-ruchowe – warsztaty z Przemkiem Degórskim

Warsztaty: Laboratorium dźwiękowo-ruchowe – warsztaty z Przemkiem Degórskim
Data rozpoczęcia 2022-12-13
Godzina rozpoczęcia 15:00
Miejsce Centrum Kultury w Lublinie, ul. Peowiaków 12
Organizator Centrum Kultury w Lublinie
Udział Bezpłatny
Kategoria Warsztaty

W trakcie czterodniowego warsztatu poruszona zostanie problematyka tworzenia warstwy dźwiękowej i muzycznej do scenicznych form performatywnych, ze szczególnym uwzględnieniem pracy z teatrem tańca i choreografią.

W oparciu o spektakl „Café Müller” w reżyserii Dominika Więcka, będący zarazem produkcją powstałą w ramach Programu Przestrzenie Sztuki Lublin w Centrum kultury w Lublinie zastanowimy się wspólnie nad możliwymi alternatywami dźwiękowymi spektaklu oraz podejmiemy próbę wytworzenia nowych w procesie twórczej spekulacji. Podczas warsztatów prześledzimy proces powstawania muzyki do ruchowych form scenicznych – od etapu pogłębionego researchu merytorycznego, przez analizę sytuacji scenicznej i performerskiej po stworzenie własnych pomysłów dźwiękowych i edycję ich w kontekście materii tańca i ruchu.
Przyjrzymy się zatem, w jaki sposób muzyka i dźwięk sprzyjają budowaniu wielowątkowej narracji i są w stanie w twórczy sposób korespondować, poszerzać i wchodzić w relację z wizjami choreograficznymi. Spektakl „Café Müller” został wybrany nieprzypadkowo, gdyż sama jego formuła opiera się o remix, fanfiction i hipotezy oraz zaprasza do wyrażenia własnych odczuć, przeżyć i obserwacji.

Przemek Degórski – kompozytor, sound designer, producent muzyczny, artysta sztuk medialnych. Doktorant Katedry Teatru i Sztuki Mediów Wydziału Antropologii i Kulturoznawstwa UAM w Poznaniu – jego praktyka artystyczno-badawcza jest skupiona wokół szukania odniesień myśli nowego materializmu w obrębie studiów nad dźwiękiem oraz odkrywania bezpośrednich interakcji i zależności pomiędzy dźwiękiem a ruchem, analizowania relacji sonicznych w obrębie dźwiękowych środowisk i badania zjawisk z obszaru studiów nad dźwiękiem w kontekście nowego materializmu. Jest autorem muzyki do spektakli teatru tańca (m. in.: Bromance, Sticky Fingers Club, Café Müller), zajmuje się dźwiękiem interaktywnym oraz wykorzystuje w swojej pracy kontrolery ruchu i technologie śledzenia ruchu motion capture (Musica Posthumana, What’s that noise…, Reflections) prezentował swoją twórczość przy okazji festiwali w kraju i za granicą (Ars Electronica – Linz, Austria; BaletOFFFestival – Kraków; Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca – Lublin).

Szczegółowe informacje o warsztatach i zgłoszeniach dostępne tutaj.

CreArt. Sieć miast na rzecz twórczości artystycznej