W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z serwisu lublin.eu oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.

Siódma edycja CHECK IT już za nami

Partnerzy Strategiczni

Europejskia Stolica Młodzieży

European Youth Forum

Ikea

Skende Shopping

Fundacja Sempre a Frente

Siódma edycja CHECK IT już za nami
17.03.202211:10

W minionych dniach, 14 i 15 marca br. odbyła się kolejna, siódma edycja konferencji CHECK IT. Wydarzenie organizowane jest cyklicznie przez Urząd Miasta Lublin, w ścisłej współpracy z uczelniami, kołami naukowymi oraz specjalistami z branży IT, w ramach inicjatywy Lubelska Wyżyna IT. Tegoroczna edycja online wzbudziła ogromne zainteresowanie wśród uczniów i nauczycieli szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych, nie tylko z Lublina, ale także z całego kraju. W wydarzeniu uczestniczyło ponad 2 000 uczestników z takich miast Polski jak Warszawa, Białystok, Chełm, Łuków, Siedlce, Biała Podlaska, Międzyrzec Podlaski, Sandomierz, Grodzisk Wielkopolski czy Suwałki. Wydarzenie zorganizowane zostało w ramach Europejskiej Stolicy Młodzieży.

Konferencja ma na celu pobudzanie i rozwijanie pasji informatycznych wśród dzieci i młodzieży oraz zachęcanie ich do edukacji w kierunku nowych technologii, a w przyszłości do podjęcia pracy w lubelskich firmach z branży IT.
W  programie wydarzenia znalazło się aż 100 propozycji. Uczestnicy mieli okazję wysłuchać fascynujących prelekcji prowadzonych w dwóch ścieżkach – wiedzy oraz rozwoju. Zakres tematyczny prelekcji zawierał m.in. przyszłość świata IT i sztucznej inteligencji, rzeczywistości rozszerzonej (AR), tworzenia gier komputerowych, cyberbezpieczeństwa, Big Data, Salesforce, analityki biznesowej (BI), a także z kompetencji miękkich takich jak prezentacja własnego wizerunku w mediach społecznościowych oraz wystąpień publicznych w branży IT.

Dodatkowo dla uczniów przygotowano ofertę warsztatów online, podczas których młodzi pasjonaci nowych technologii mogli poszczerzyć swoje zainteresowania z zakresu programowania w językach Python i C#, a także elektroniki z wykorzystaniem Arduino. Uczniowie pozyskali dodatkowo umiejętności związane z tworzeniem prezentacji przy użyciu programu Canva oraz pisaniem własnego bota do gry, a także zgłębili wiedzę z obszarów UX Design, Infobrokeringu oraz Design Thinking.

Wzorem lat ubiegłych przygotowano specjalną ofertę prezentacji dla nauczycieli w tzw. Pokoju Nauczycielskim, podczas których przeprowadzono prelekcje i debaty na temat interaktywnych i praktycznych metod nauczania informatyki i programowania, prowadzenia kół zainteresowań w szkołach, zastosowania Learning Apps w praktyce szkolnej, informatycznego wdrażania nowych form Polskiego Ładu, transformacji cyfrowej w lubelskiej oświacie, a także architektury miejskich zasobów strategicznych.

Wydarzenie uświetniły spotkania z przedstawicielami uczelni oraz firm z branży IT na wirtualnych stoiskach promocyjnych, podczas których uczestnicy mogli pozyskać informacje dotyczące warunków przyjęcia na studia informatyczne, poznać specyfikę działalności firm informatycznych czy też zapoznać się z ofertą praktyk i staży. Na uczniów czeka jeszcze jedna atrakcja – warsztaty stacjonarne organizowane na terenach lubelskich szkół, przez specjalistów z uczelni oraz branży IT.

Wszystkie nagrania online z konferencji dostępne są na stronie CheckIT.

Partnerzy branżowi: AIDA Diagnostics, Anna Prończuk-Omiotek Doradca i Szkolenowiec, Asseco Data Systems, Bottega IT Minds, Britenet, CompuGroup Medical Polska, CyberSkill, CyberSkiller, DataArt Poland, eduLAB, EMBIQ, EY Polska, intive, Lekturowo, Lilianna Trojanowska – Skuteczne Media, Lubelskie Centrum Konferencyjne, Lublin GameDev, Orange Polska, PolSource, PixBlocks, Pyramid Games, Reality Unit, Siemens, Sii, Somniso Studio, Spice Gears, SUPER IQ Centrum Nauki i Zabawy, Targi Lublin, Techni Schools, TechniVentures, VentureCapital, Uczymymaszyny.pl, Uptime Development, utter.one.


Wydarzenie CHECK IT realizowane jest w ramach inicjatywy Lubelska Wyżyna IT realizowanej przez Urząd Miasta Lublin. Jej zadaniem jest wyeksponowanie potencjału oraz przychylnego klimatu dla rozwoju branży IT w Lublinie. Priorytetowym założeniem Lubelskiej Wyżyny IT jest wsparcie lokalnego sektora IT poprzez wypracowanie wzajemnych powiązań w środowiskach nauki i biznesu związanych z technologią IT i ICT przy współpracy samorządu lokalnego. Lubelska Wyżyna IT obejmuje swoim patronatem szereg działań podejmowanych przez uczelnie, koła naukowe, firmy oraz inne podmioty związane z branżą.

Kalendarz wydarzeń

<

29.03.2024

>

Luty 2024

Marzec 2024

Kwiecień 2024

Maj 2024

Czerwiec 2024

Lipiec 2024

Sierpień 2024

Wrzesień 2024

Październik 2024

Listopad 2024

Grudzień 2024

Styczeń 2025

PonPoniedziałek WtoWtorek ŚroŚroda CzwCzwartek PiąPiątek SobSobota NieNiedziela
29 30 31
1 2 3
PonPoniedziałek WtoWtorek ŚroŚroda CzwCzwartek PiąPiątek SobSobota NieNiedziela
26 27 28 29
PonPoniedziałek WtoWtorek ŚroŚroda CzwCzwartek PiąPiątek SobSobota NieNiedziela
1 2 3 4 5
PonPoniedziałek WtoWtorek ŚroŚroda CzwCzwartek PiąPiątek SobSobota NieNiedziela
29 30
1 2
PonPoniedziałek WtoWtorek ŚroŚroda CzwCzwartek PiąPiątek SobSobota NieNiedziela
27 28 29 30 31
PonPoniedziałek WtoWtorek ŚroŚroda CzwCzwartek PiąPiątek SobSobota NieNiedziela
1 2 3 4
PonPoniedziałek WtoWtorek ŚroŚroda CzwCzwartek PiąPiątek SobSobota NieNiedziela
29 30 31
1
PonPoniedziałek WtoWtorek ŚroŚroda CzwCzwartek PiąPiątek SobSobota NieNiedziela
26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6
PonPoniedziałek WtoWtorek ŚroŚroda CzwCzwartek PiąPiątek SobSobota NieNiedziela
30
1 2 3
PonPoniedziałek WtoWtorek ŚroŚroda CzwCzwartek PiąPiątek SobSobota NieNiedziela
28 29 30 31
1
PonPoniedziałek WtoWtorek ŚroŚroda CzwCzwartek PiąPiątek SobSobota NieNiedziela
25 26 27 28 29 30
1 2 3 4 5
PonPoniedziałek WtoWtorek ŚroŚroda CzwCzwartek PiąPiątek SobSobota NieNiedziela
30 31
1 2