W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z serwisu lublin.eu oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.

INCREAS – innowacje i kreatywne rozwiązania dla dziedzictwa kulturowego

Logo Funduszy Europejskich, Flaga Rzeczpospolitej Polskiej, Logo Unii Europejskiej Europejskie Fundusze Strukturalne i Inwestycyjne

INCREAS – innowacje i kreatywne rozwiązania dla dziedzictwa kulturowego
Zasięg: międzynarodowy
Partner projektu: Burghauptmannschaft Oesterreich – Austria, Lider projektu; Asociación Española De Gestores De Patrimonio Cultural – Hiszpania; Centro Universitario Europeo per i Beni Culturali – Włochy; Magyar Reneszánsz Alapítvány az Épített Környezetért – Węgry; Narodny Trust Slovakia – Słowacja; ECQA GmbH – Austria; Bundesdenkmalamt – Austria; Municipality Mauerbach – Austria; Niederösterreichische Landesregierung – Austria; UBW Unternehmensberatung Wagenhofer GmbH – Austria.
Wartość całkowita: 4 434 405,79 PLN (wartość projektu dla Gminy Lublin: 234 826,00 PLN)
Wartość dofinansowania z UE: 3 547 524,63 PLN (kwota dofinansowania dla Gminy Lublin: 187 861,00 PLN)
Okres finansowania programu: 2014-2020
Priorytet: Finance, Learning, Innovation and Patenting for Cultural and Creative Industries (FLIP) for CCIs-2 (INCREAS)
Termin realizacji: 15.06.2020 - 14.10.2022

Głównym celem projektu jest zbadanie działań, które mają na celu zbudowanie połączeń pomiędzy z jednej strony edukacją  dziedzictwa kulturowego i rozwojem umiejętności z nim związanych, a z drugiej strony rynkiem pracy, a zwłaszcza zachęcanie do nawiązywania kontaktów z branżami kreatywnymi i instytucjami trzecimi  takimi jak: jako centra kreatywne, brudne pracownie, prototypownie, majsterkownie, centra kultury, czy centra aktywności lokalnych.

Zakres rzeczowy

Zadaniem projektu jest wniesienie wkładu w rozwój ekosystemu sektora kreatywnego w Lublinie. Związane z tym są działania dotyczące systemu edukacji (zlikwidowanie luki pomiędzy edukacją w zakresie dziedzictwa kulturowego, a rynkiem pracy) w poszczególnych krajach partnerskich. Dodatkowo mają one wnieść znaczący wkład w zachowanie tradycyjnego rzemiosła, poprzez pobudzanie współpracy z centrami kreatywności, przestrzeniami twórców, centrami kultury i innymi instytucjami. W tym celu identyfikuje się istniejące luki w umiejętnościach i pokazuje sposoby ich usunięcia. Dotyczy to nie tylko umiejętności historycznych, ale także dotyczy brakujących, nowoczesnych umiejętności (takich jak umiejętności cyfrowe). W ramach projektu zorganizowane zostaną liczne warsztaty, spotkania sieciowe i konferencje w celu zaangażowania zainteresowanych stron i beneficjentów tej zmiany.

INCREAS powinien realizować następujące cele:

  • Poprawa profilów zawodów związanych z dziedzictwem kulturowym, kultury oraz sektorem kreatywnym
  • Utworzenie sieci ekspertów i społeczności praktyków
  • Ukończenie przeglądu umiejętności w zakresie sektora kultury i kreatywnego
  • Analiza poprawy edukacji i umiejętności w zakresie dziedzictwa kulturowego
  • Opracowanie i wdrożenie standardów jakości
  • Badanie przykładów najlepszych praktyk mapowania, testowania i prototypowania w sektorze kreatywnym
  • Badanie przykładów najlepszych praktyk w zakresie innowacji i cyklu życia zawodów związanych z sektorem kreatywnym
  • Badanie przykładów najlepszych praktyk
  • Wpływ partnerskiego uczenia się i mobilności na sektor dziedzictwa kulturowego

 

Ogólnym celem tego działania pilotażowego jest zdefiniowanie i przetestowanie polityk, a także działań na rzecz nie tylko utrzymania, ale również rozwoju sektora kreatywnego i  kulturalnego oraz stworzenie współpracy międzysektorowej w różnych obszarach i sektorach, z którymi sektor kreatywny i kultury mają kontakt.

Zadania Gminy Lublin w projekcie:

Cel szczegółowy nr 1 w dziedzinie podnoszenia umiejętności: wykorzystanie ESCO do poprawy profilu zawodów związanych z dziedzictwem kulturowym, kulturą i przemysłami kreatywnymi;
Cel szczegółowy nr 2 w dziedzinie podnoszenia umiejętności: utworzenie sieci ekspertów i wspólnoty praktyków;
Cel szczegółowy nr 3 w dziedzinie podnoszenia umiejętności: uzupełnienie unijnej panoramy umiejętności o te w dziedzinie kultury i sektora kreatywnego;
Cel szczegółowy nr 4 w dziedzinie doskonalenia umiejętności: analiza edukacji i podnoszenia umiejętności w zakresie dziedzictwa kulturowego;
Cel szczegółowy nr 5 w dziedzinie podnoszenia umiejętności: stworzenie i wprowadzenie Standardów Jakości;
Cel szczegółowy nr 6 w dziedzinie testowania innowacyjnych podejść: znalezienie najlepszych przykładów dobrych praktyk w obszarze mapowanie, testowanie i prototypowanie w ramach sektora dziedzictwa kulturowego;
Cel szczegółowy nr 7 w dziedzinie testowania innowacyjnych podejść: znalezienie najlepszych przykładów dobrych praktyk w obszarze innowacji i cykl życia zawodów związanych z dziedzictwem kulturowym;
Cel szczegółowy nr 8 w dziedzinie testowania innowacyjnych podejść: znalezienie najlepszych przykładów dobrych praktyk w obszarze interesariuszy i przestrzeni innowacji dla dziedzictwa kulturowego;
Cel szczegółowy nr 9 w dziedzinie testowania innowacyjnych podejść: wzajemne uczenie się i mobilność partnerska w zakresie dziedzictwa kulturowego;