W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z serwisu lublin.eu oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.

Uniezwyklenie - Otwarte Miasto 2017 Lublin - wernisaż

03.10.201708:27

9 edycja Festiwalu Sztuki w Przestrzeni Publicznej OTWARTE MIASTO / OPEN CITY, którego przewodnim tematem jest "Uniezwyklenie/Estrangement", odbędzie się w dniach 3-31 października 2017 r. Kuratorką tegorocznej edycji została Aneta Szyłak - założycielka i pierwsza dyrektorka Instytutu Sztuki Wyspa (2004-2014) i Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia (1998-2001), obecnie prezeska i dyrektorka artystyczna Fundacji Alternativa, pełnomocniczka dyrektora ds. powstania Muzeum Sztuki Współczesnej w Muzeum Narodowym w Gdańsku. Autorka i dyrektorka artystyczna Międzynarodowego Festiwalu Sztuk Wizualnych Alternativa. Kuratorka indywidualnych i zespołowych wystaw w kraju i za granicą.autorka tekstów o sztuce, obecnie zajmująca się powstaniem NOMUS – Nowego Muzeum Sztuki w Gdańsku.

Uniezwyklenie to wystawa zaproponowana do przestrzeni publicznej Lublina, będąca odpowiedzią na załamanie systemu wartości, które organizowały relacje świata jaki znaliśmy. Wojny, katastrofy, kryzysy humanitarne oraz agresywny wehikuł globalnej ekonomii sprzężone ze sobą wyniszczają nie tylko zasoby naturalne, które warunkują przeżycie ludzkości, ale także wyczerpują rezerwuary materialne i wizualne, pozwalające na wiarygodne opisywanie tego świata. Nie możemy go dotknąć ani zobaczyć choć nieustająco go obrazujemy. Wyczerpał się w znacznym stopniu dostępny alfabet znaków choć sfotografowaliśmy, sfilmowaliśmy, ucyfrowiliśmy i zlokalizowaliśmy nieomal wszystko. Choć znaleźliśmy rozmaite sposoby znakowania, dokumentowania, skanowania i gromadzenia danych, świat wydaje się oddalać od nas coraz bardziej, jest coraz mniej uchwytny, bo obrazy straciły na wiarygodności a znaki na czytelności. Pozyskaliśmy informację, ale nie pogłębiliśmy wiedzy. Czy będziemy znać jeszcze świat, którego nie potrafimy ani opisać, ani doświadczyć?

Zgodnie z powyższą ideą Festiwalu swoje instalacje w przestrzeni miasta zaprezentuje 16 uzdolnionych artystów. Zestaw prac stanowi ich odpowiedź na załamanie systemu wartości, który organizował relacje świata, jaki znaliśmy. Zapraszamy na wernisaż, który odbędzie się we wtorek, 3 października o godz. 17.00. Spacer kuratorski rozpocznie się na placu przed budynkiem Centrum Kultury w Lublinie przy ul. Peowiaków 12.

Trasa spaceru:
1. Patrycja Orzechowska “Słońce w XII domu” / CK od ul.Karłowicza
2. Jakub Ciężki “Thishomeismorethan (bricks and mortar)” / Plac Lecha Kaczyńskiego
3. Agnieszka Kalinowska “Ciężka Woda/Heavy Water” / Plac Lecha Kaczyńskiego
4. Aleksandra Ska “Obsession” / Deptak
5. Annee Olofsson [SE] “Under the Serpent Sun” / Deptak, Krakowskie Przedmieście 15
6. Janek Simon “Votrex 2” / Plac Łokietka 3
14. Mariusz Waras “Pomnik konny” / Dziedziniec Zamkowy
15. Anna Królikiewicz “Super/Natural” / Błonia I
16. Joanna Rajkowska “Ja do waszego nieba nie wejdę” / ul. Cyrulicza

Organizatorem festiwalu jest Ośrodek Międzykulturowych Inicjatyw Twórczych „Rozdroża”.