Producent takim zachowaniem zaryzykował wszystko: pieniądze i prestiż i pozycję w Hollywood. Selznick pracuje przez pięć dni i nocy, kategorycznie nakazując swej sekretarce nie odbierać telefonów i co kilka godzin dostarczać nową porcję orzeszków i bananów, które mają jego zdaniem wspomagać aktywność mózgu.
Sztuka pokazuję, jak rodzi się wielkie kino. Można zaryzykować, że to najważniejsze i odgrywające wielką rolę w historii Hollywood: „Przeminęło z wiatrem” nagrodzono dziesięcioma Oscarami. Film zarobił na świecie ponad 400 mln dolarów, co – po uwzględnieniu inflacji – nadal pozostaje największym sukcesem finansowym w dziejach.
O tym jest „Księżyc i magnolie”. Sztuka w dynamiczny i często zabawny sposób przedstawia nie tylko proces twórczy, ale także opowiada o naturze człowieka, relacjach międzyludzkich, pokazuje, jak ważne w życiu są marzenia oraz to, że bez nich nie byłoby magii kina. W sztuce „Księżyc i magnolie” poznajemy tą ostatnią z perspektywy Teatru. Te dwa światy: kina i teatru łączy reżyser spektaklu: Jose Iglesias Vigil – Hiszpan z pochodzenia, od lat tworzący w Polsce – ma w sowim dorobku realizację produkcji filmowych i scenicznych. O sztuce mówi: „Jest to mądra komedia, która skłania do refleksji. To sztuka, w którą wpisana jest nostalgia za światem, którego nie ma, za którym wciąż tęsknimy.”
Reżyseria: Jose Iglesias Vigil
Obsada: Wojciech Dobrowolski, Anna Nowak, Włodzimierz Dyła, Jerzy Kurczuk
Autor: Ron Hutchinson
Tytuł oryginału: Moonlight and Magnolias