Nagroda ma charakter honorowy. Będzie wręczona w Lublinie po raz drugi. Najlepsze firmy zostaną wyróżnione w trzech kategoriach (inwestor roku, firma innowacyjna, firma odpowiedzialna społecznie) prestiżową statuetką. Zgłoszenia przyjmowane są do 31 marca.
Jej otrzymanie nie wiąże się z uzyskaniem gratyfikacji finansowej przez laureata, a zgłaszający się do konkursu nie ponoszą żadnych kosztów uczestnictwa. Wyróżnienie ma na celu uhonorowanie wszystkich tych, którzy przyczyniają się do rozwoju gospodarczego naszego miasta, upowszechniają pozytywne wzorce i metody osiągania sukcesów w gospodarce wolnorynkowej, a także promują lubelską gospodarkę. Organizatorem konkursu jest prezydent Lublina.
Nagroda Gospodarcza Prezydenta Miasta Lublin zostanie przyznana przez kapitułę konkursu w trzech kategoriach :
- inwestor roku
- firma innowacyjna
- firma odpowiedzialna społecznie
Celem konkursu jest promowanie i nagradzanie przedsiębiorstw, które są ważne w regionie nie tylko ze względu na skalę działania, ale także ze względu na ich znaczenie dla lokalnej społeczności. Chodzi o wskazanie przedsiębiorstw, które cechują się stabilnością rozwoju i nienagannymi wynikami finansowymi, a jednocześnie działają w sposób uczciwy i przejrzysty oraz pozytywnie reagują na potrzeby okolicznych mieszkańców.
Nagrodę Gospodarczą Prezydenta Miasta Lublin i tytuł „Laureata Nagrody Gospodarczej Prezydenta Miasta Lublin” oraz wyróżnienia będą uroczyście wręczone przez prezydenta Lublina w obecności kapituły konkursu 6 czerwca podczas Wielkiej Gali Nauki i Biznesu.
Konkursowa statuetka, odlew z brązu z elementami szklanymi, to dzieło Marka Stankiewicza.
Marek Stankiewicz urodził się w 1972 roku. Wychował się w Zakopanem, gdzie ukończył Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych im. A. Kenara. W 1998 roku ukończył Wydział Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie z dyplomem w pracowni prof. Sękowskiego.
Jego twórczość jest mocno zakorzeniona w tradycji sztuki pierwotnej i ludowej, której wyraźne wpływy są nadal obecne w liceum zakopiańskim. Dał wyraz takim tendencjom w zorganizowanej w 1997 roku indywidualnej wystawie monotypii "Sto twarzy", gdzie starał się znaleźć język prostych znaków przedstawiających różne stany emocjonalne ludzkiej twarzy.