W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z serwisu lublin.eu oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.

Dyskusja: Wschodnioeuropejski teatr w czasach zagrożenia.

Dyskusja: Wschodnioeuropejski teatr w czasach zagrożenia.
Data rozpoczęcia 2021-10-05
Godzina rozpoczęcia 20:00
Miejsce Ośrodek „Brama Grodzka – Teatr NN” w Lublinie, ul. Grodzka 21 (Sala Czarna)
Udział Bezpłatny
Kategoria Dyskusja

Wschodnioeuropejski teatr w czasach zagrożenia.
Jubileusz Teatru Kryły Chałopa z Brześcia w Lublinie

Dyskusja

Wydarzenie Towarzyszące Kongresowi Współpracy Transgranicznej Lublin 2021
Wydarzenie jest częścią akcji Lublin solidarny z Białorusią! #LublinSolidarnyZBiałorusią

Wstęp wolny. Liczba miejsc ograniczona – decyduje kolejność przyjścia.
Wydarzenie w formule hybrydowej. Transmisja live dyskusji będzie dostępna na kanale YouTube Ośrodka „Brama Grodzka – Teatr NN” w Lublinie.
Link do transmisji
Tłumaczenie symultaniczne z/na język białoruski i polski.
Zapewniamy tłumaczenie na Polski Język Migowy.
Współorganizatorzy: Miasto Lublin, Ośrodek „Brama Grodzka – Teatr NN” w Lublinie, Teatr Kryły Chałopa, Czasopismo Kultura Enter

Prowadzenie: Anna Łazar – członkini redakcji „Nowej Europy Wschodniej” (Polska)
Uczestnicy spotkania:

 

  • Aksana Haiko – aktorka Teatru Kryły Chałopa (Białoruś)
  • Swiatłana Haidalionak – aktorka Teatru Kryły Chałopa z Brześcia (Białoruś)
  • Andriej Moskwin – kierownik Pracowni Badań nad Teatrem i Dramatem Europy Środkowo-Wschodniej Uniwersytetu Warszawskiego (Polska)

Dyskusja odbędzie się po lubelskiej premierze sztuki „Frau mit Automat” w reż. Aksany Haiko. Dotyczyć będzie zagadnienia obecnej kondycji teatru oraz roli artystów na przestrzeni 30 lat przemian ustrojowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Wschodnioeuropejska scena teatralna wraz z całym ruchem awangardowym wpłynęła na krytyczne myślenie o sztuce współczesnej i kondycji obywateli, przyczyniając się wielokrotnie do znaczących manifestacji.
Czy polski wariant Mickiewiczowskich „Dziadów" w reżyserii Dejmka z 1968 roku jest możliwy do powtórzenia czy niezależnie od kontekstu politycznego sztuka wymaga nowych narzędzi i namysłu? Jak funkcjonuje teatr w sytuacji zagrożenia politycznego?
W jakim stopniu zewnętrzne warunki społeczne sprzyjają rozwojowi scenicznego wyrazu, a kiedy ideologizują rolę sztuki zaangażowanej?
Rozmowa m.in. z brzeskimi artystami Teatru Kryły Chałopa obchodzącego w tym roku 20-lecie działalności.