W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z serwisu lublin.eu oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.

Koncert: Bartłomiej Wąsik, Barbara Kinga Majewska

Koncert: Bartłomiej Wąsik, Barbara Kinga Majewska
Data rozpoczęcia 2018-05-09
Godzina rozpoczęcia 19:00
Miejsce Teatr Stary w Lublinie, ul. Jezuicka 18
Organizator Teatr Stary w Lublinie
Udział Płatny
Koszt udziału I - 50 zł, II - 40 zł, III – 25 zł, stojące - 15 zł
Kategoria Koncert

Inspirują nas piosenki, których słuchanie w samochodzie sprawia, że nie mamy pojęcia, jak przejechaliśmy ostatnich osiem kilometrów. Piosenki, które sprawiają, że po ich wysłuchaniu bierzemy do ręki telefon i dzwonimy do najbliższych. Albo odkładamy telefon i uśmiechamy się do każdego, kto tylko byłby obok.

Nie ma niczego niezwykłego w połączeniu głosu z fortepianem. Kiedy jednak spotyka się dwoje wrażliwych, poszukujących artystów, którzy nie wstydzą się przed sobą swojej delikatności, rodzi się nowe — z głębi serca, z potrzeby, z zachwytu i z wdzięczności. Tak powstał duet BARDO, w którym Barbarę Kingę Majewską i Bartłomieja Wąsika połączyła słabość do piosenek. Poznali się jako interpretatorzy i wykonawcy partytur współczesnych kompozytorów, ale wspólnie odkryli w sobie powołanie do tworzenia. Ona dzieli się swoim głosem i tekstami, on ubiera je w dźwięki za pomocą fortepianu i elektroniki. Poruszają się poza kategoriami i gatunkami, z dbałością o wierność sobie samym. Ufając intuicji, oscylują pomiędzy rzeczywistościami równoległymi do tych codziennych i powierzchownych. Odnajdują się w cieniach, drzewach, znikających z radarów samolotach i domowych epifaniach. Jakiej muzyki pragnąć, będąc muzykiem? Jaką wykonywać, żeby nie przestawać tęsknić? Jaką chcieć słyszeć pod własnymi palcami i we własnym głosie? Jaką muzykę tworzyć, żeby chcieć być w niej ciągle od nowa, jeszcze i jeszcze raz? Owocem tych refleksji jest program zatytułowany po prostu Songs, który skrywa intrygujące tytuły i zupełnie nową jakość.

Barbara Kinga Majewska - wokalistka, autorka tekstów, publicystka, inicjatorka projektów poświęconych muzyce współczesnej. Nominowana do PASZPORTU POLITYKI 2015 w kategorii Muzyka Poważna. Według magazynu Wysokie Obcasy jedna z 50 najbardziej wpływowych kobiet w Polsce w 2016 roku. Zadebiutowała w 2014 roku operą Sławomira Wojciechowskiego Zwycięstwo nad Słońcem(Projekt P) w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Prawykonała kompozycje Aleksandry Gryki, Marcina Stańczyka, Andrzeja Kwiecińskiego, Wojciecha Blecharza, Sławomira Wojciechowskiego, Karola Nepelskiego, Joanny Woźny, Lukasa Ligetiego, Adama Walickiego, Jasona Buchanana, Juliana Lembke. W operze Pawła Mykietyna Czarodziejska Góra w reżyserii Andrzeja Chyry kreuje partię Kławdii Chauchat. W polskiej premierze opery Olgi Neuwirth Lost Highway wciela się w postać Renee i Alice. Od września 2016 r. jest stałą felietonistka miesięcznika Ruch Muzyczny. Jest także autorką “Krytycznego przewodnika po sposobach realizacji zapisu nutowego we współczesnej muzyce wokalnej” i manifestu Nowa Śpiewność w Muzyce Współczesnej. Najwspanialsza jest dla niej ta muzyka, która sięga po sprawy proste, wspólne wszystkim, a jednak ujmuje je w sposób odkrywający je dla nas na nowo. Takie połączenie znajduje w piosenkach. Nie zawaha się postawić koło siebie Kate Bush, Aliny Orlovej, Johannesa Brahmsa czy Claudia Monteverdiego.

Bartłomiej Wąsik - pianista, kompozytor i aranżer, laureat wielu międzynarodowych konkursów, nagród fonograficznych oraz Paszportu „Polityki” 2014. Jest współzałożycielem i członkiem Lutosławski Piano Duo oraz kwartetu Kwadrofonik. Występował m.in. w Carnegie Hall, Chicago Symphony Hall i w Filharmonii Berlińskiej, gdzie z Kwadrofonikiem wykonał autorską aranżację Święta wiosny Igora Strawińskiego na dwa fortepiany i perkusję. Autor uhonorowanego Gwarancją Kultury projektu Nowa Warszawa, czyli 12 na nowo zaaranżowanych piosenek o Warszawie (wraz ze Stanisławą Celińską i z Royal String Quartet), współkompozytor muzyki do monumantalnego widowiska muzyczno-baletowego w reżyserii Jana Komasy pt. Ksenofonia-Symfonia dla innego oraz – ostatnio – Kocham, Lublin, Szanuję – muzyki do filmowej impresji na temat swego rodzinnego miasta. 

CreArt. Sieć miast na rzecz twórczości artystycznej