W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z serwisu lublin.eu oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.
Młoda Polska
Data rozpoczęcia 2023-11-12
Godzina rozpoczęcia 16:00
Miejsce Centrum Kultury w Lublinie, ul. Peowiaków 12
Organizator Centrum Kultury w Lublinie
Udział Płatny
Koszt udziału 30/40 zł
Kategoria Spektakl

Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca w Lublinie nie mogłyby się obyć bez przestrzeni dla młodych polskich twórców. Wieczór z „Młodą Polską” składa się z prac artystów i artystek tańca wyróżniających się na polskiej i międzynarodowej scenie.

Część z nich to etiudy prezentowane z sukcesem na konkursach tańca, dla których lubelski festiwal otwiera jedną z nielicznych w Polsce możliwości zaistnienia poza kontekstem rywalizacyjnym. W ten sposób głosy polskich choreografów, choreografek, tancerzy i tancerek mogą wybrzmieć w nowych okolicznościach i wspomóc ich na wczesnym etapie kariery. Natomiast publiczność festiwalowa może usłyszeć głos młodego pokolenia polskiego tańca. W tym roku wybór padł na reprezentantów lubelskiego środowiska tańca współczesnego oraz polskich finalistów konkursów „Solo Duo” w Budapeszcie i „3…2…1…” w Krakowie.

Kacper Szklarski: Not now, not here, maybe never

Znów i znów i znów coś jest nie tak, coś się zgubiło, pytania gonią za sobą bez żadnej odpowiedzi na horyzoncie. Coś kluczowego się zmieniło i wszystko co pozostało, to piosenka dla Ciebie.

Kacper Szklarski tancerz, freelancer. Przez 5 lat uczył się na Wydziale Teatru Tańca Tańczył w takich spektaklach jak „We are the revolution” w choreografii Pauliny Będkowskiej, „Schatten” w choreografii Eriki Silgoner, „Urban Creatures” w choreografii Sebastiana Matthiasa, „Firebirds” w choreografii Ivana Alboresi oraz „The Symphony of The Whispering Walls” w choreografii Eriona Kruji. Z powyższymi spektaklami miał szansę tańczyć na scenach Szwajcarii, Włoch, Polski, Niemiec, Portugalii, Chorwacji oraz Grecji. Oprócz tego cały czas się doszkala biorąc udział w warsztatach w całej Europie. Jego solo „not now, not here” zostało wyróżnione przez Jury w trakcie konkursu SzoloDuo, a poszerzona wersja „not now, not here, maybe never” dostała I nagrodę w konkursie 3…2…1… Taniec! w Krakowie.

choreografia, wykonanie, kostiumy: Kacper Szklarski
muzyka: Jan Sebastian Bach, Andrev von Oeyen Flute sonata no. 2 in E-flat Major, BMV 1031: II. Siciliano Peter Broderick, Bing & Ruth What Happened to Your Heart
czas trwania: 7:30 min

Marta Pieczul: Letter from Virginia

Pragnę oddać głos pisarce Virginii Woolf: „Potem znów drgnęła i wykonała ów dziwaczny kanciasty ruch, który widziałam już wcześniej, jak gdyby po dreszczu, który ją przebiegł, jakiś punkt między łopatkami parzył ją czy swędział (…) potem znów wyglądała na najnieszczęśliwszą kobietę świata, a ja raz jeszcze ją potępiłam”.
„Cóż to za głupie, głupie przywidzenie – czuć się nieszczęśliwą”.
„Letter from Virginia” jest ucieleśnieniem twórczości Virginii Woolf, eksploracją jej słów, analizą postaci, które wykreowała; jest ruchową interpretacją samej pisarki.

Marta Pieczul – młoda artystka, tancerka specjalizująca się w dziedzinie tańca współczesnego, studentka
Wydziału Tańca Uniwersytetu Muzycznego F. Chopina w Warszawie. Odbyła roczny
projekt Etoile Professional Program by imPerfect Dancers Company we Włoszech. Stale
się rozwija i zdobywa doświadczenie w Polsce i zagranicą. Jej performans taneczny
”Letter from Virginia” został nagrodzony Jury Award na IÓN Solo Contest w Portugalii oraz nagrodą specjalną na Międzynarodowym Festiwalu Tańca SoloDuo 2023.

choreografia i wykonanie: Marta Pieczul
muzyka: Camille Dallmais
czas trwania: 10 min

Maria Lenczewska: The way

Zatrzymana chwila w rzeźbie.
Przeobraża się tworząc czas i ścieżkę.
Drogę, która pomimo linearnej iluzji, rodzi się wciąż na nowo.

Maria Lenczewska – absolwentka Choreografii i Technik Tańca na Akademii Muzycznej w Łodzi, w ramach programu Erasmus studiowała na uczelni Escola Superior de Danca w Lizbonie. Rozwijała się w zespole tańca ludowego “Harnam” oraz w Connecting Arts and Dance Theatre Compagny. Występowała w spektaklach “Lamaila” Macieja Pawłowskiego, “Link” i “Cienie Wieży” Darii Szymańskiej oraz “Organizm” Witolda Jurewicza. Brała udział w tworzeniu ruchu postaci do filmu animowanego w reżyserii Wioletty Sowy. Związana z Teatrem Tańca i Ruchu Rozbark, występuje w spektaklach “Dziadowisko”, “Fast Foot Fools” Anny Piotrowskiej oraz “Kulu Kulu” Filipa Jaśkiewicza. Prezentując autorską pracę solową “The way” otrzymała wyróżnienie w finale Solo Duo Dance Festiwal.

choreografia, wykonanie: Maria Lenczewska
muzyka: Modeselektor- Tacken
wsparcie produkcyjne: Teatr Tańca i Ruchu Rozbark
czas trwania: 6 min

Maria Micek, Ryszard Kalinowski: Self-out

To solo jest chwilą refleksji nad tym co jest, co było i co, być może, się stanie, gdy przyjrzymy się sobie z bliska, zobaczymy się w oczach innych, podążymy za wewnętrznym impulsem lub wbrew niemu, pozwolimy sobie na więcej lub raczej pozostaniemy powściągliwi. Nad tym co znika, a co pozostaje. Co bliskie, a co obce i narzucone.

taniec: Maria Micek
choreografia: Ryszard Kalinowski
muzyka: Piotr Kurek
produkcja: Lubelski Teatr tańca / Centrum Kultury w Lublinie
czas: 13 minut

Teatr Tańca zMYsł: Obecność w ruchu

Co gdyby rzeźby mogły opowiedzieć historię dużo głębiej niż te które zazwyczaj widujesz w muzeach? Gdybyś mógł obejrzeć je z każdej strony, blisko i dokładnie, ale jednocześnie czuł ich zapach, widział reakcje na światło i bodźce, słyszał jakie wydają dźwięki? Gdyby tak potraktować rzeźbę jako jeden zatrzymany moment z całej historii przeżyć? Co stanie się, jeśli ten moment zostanie jednak rozłożony na czynniki pierwsze, głębiej przeżyty i mocniej doświadczony? Tego właśnie doświadczyć możesz w ramach performance „Obecność w ruchu”.

koncept i reżyseria: Adrianna Sawczak
choreografia: Adrianna Sawczak i tancerze
tancerze: Zuzanna Krzywicka, Weronika Mazurek, Dominika Kowalczyk, Adrianna Dras, Izabela Bejm, Klaudia Kupis, Weronika Czerniec, Dawid Reja
muzyka: Michał Nazimek

Zofia Żwirblińska: less me softly my dear octopus

Moja Droga Ośmiornico,
dziękuje Ci, że jesteś. Może nie mówię tego zbyt często, ale niesamowicie Cię cenie. Dajesz mi siłę, wiem że zawsze mogę na Ciebie liczyć. Uwielbiam kiedy się zamyślasz, pod wodą masz takie piękne kolory. Gdy się oddalasz,
bardzo tęsknie. Chciałabym żebyśmy były nierozłączne.
Proszę, nie zmieniaj się.
Całuję.

Zofia Żwirblińska to studentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej AST w Krakowie Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Wcześniej związana z Zakładem Kulturalnym w Gdańsku jako członkini Młodzieżowego Teatru Tańca prowadzonego przez Natalię Murawską. W 2022 roku otrzymała stypendium w ramach programu Erasmus+ na Wydziale Tańca Łotewskiej Akademii Kultury. Zwyciężczyni Międzynarodowego Festiwalu Tańca SzólóDuó 2023, zdobywczyni tytułu BEST SOLO DANCE PERFORMANCE oraz AUDIENCE AWARD. Oprócz ścieżki tanecznej rozwija badania w zakresie aktorstwa, śpiewu, choreografii i performansu.

koncept, choreografia, wykonanie: Zofia Żwirblińska
tytuł: less me softly my dear octopus
czas: 9 min
forma: praca solowa

Spektakl jest częścią 27. Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca