W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z serwisu lublin.eu oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.

Okultystyczne proweniencje starożytnych kosmitów - Tomasz A. Winiarczyk

Okultystyczne proweniencje starożytnych kosmitów - Tomasz A. Winiarczyk
Data rozpoczęcia 2023-07-18
Godzina rozpoczęcia 19:00
Miejsce Galeria Labirynt, ul. ks. J. Popiełuszki 5
Organizator Federacja Fantastyki Feniks
Udział Bezpłatny
Kategoria Spotkanie

Jedno z najistotniejszych pytań: "Skąd się wzięliśmy na Ziemi jako gatunek Homo sapiens sapiens?". Religie powiadają: stworzyli nas bogowie. Nauka mówi: jesteśmy efektem procesu ewolucji biologicznej. Ale może było jeszcze trochę inaczej? Istnieje koncepcja "starożytnych kosmitów" - inteligentne istoty pozaziemskie przybywały na nasz glob i kontaktowały się z naszymi przodkami w czasach prehistorycznych i starożytnych. Być może to dzięki nim staliśmy się ludźmi, zmodyfikowani przez nich na drodze zabiegów biotechnologicznych. Niewykluczone zresztą nie byliśmy jedynymi efektami tych działań. Być może istoty te potem przyspieszały nasz rozwój kulturowy, dostarczając nam technologii, ingerując w nasze losy, a mitologie na całym świecie są tego dowodem. Niewykluczone zresztą, że wtrącają się do dzisiaj, a spotkania z UFO są tego dowodem, ehem...

Przyjrzę się pokrótce dziejom tej koncepcji, pokażę jej korzenie, w tym powiązania z okultyzmem, spirytyzmem, teozofią, rozmaitymi ideologiami. Zastanowimy się razem, ile w tej koncepcji jest religii; może ona sama stanowi coś w rodzaju religii?

Wydarzenie jest częścią serii Fantastyczne Spotkania

Wszystkie spotkania odbywają się w każdy wtorek w Galerii Labirynt przy ul. Popiełuszki 5 w Lublinie i rozpoczynają się o godzinie 18.00. Około 19.00 rozpoczyna się prelekcja, dyskusja lub konkurs. Spotkania kończą się o godzinie 21.00. W trakcie ich trwania można również grać w gry planszowe, fabularne, bitewne i karciane.