Etiudy choreograficzne prezentowane podczas obchodów Międzynarodowego Dnia Tańca zostały zrealizowane przez młode tancerki i choreografki działające na co dzień w Centrum Ruchu Lubelskiego Teatru Tańca.
(w)kluczenie — work in progress
choreografia: Natalia Sykut; taniec: Magdalena Ciupa, Jagoda Chudzik, Joanna Dudek, Ewelina Drzał-Fiałkiewicz, Maria Micek, Joanna Pędzisz; muzyka: Zamilska „Duel 35”.
Choreografia powstała w ramach pracy dyplomowej Natalii Sykut podsumowującej studia na kierunku Choreografia i Techniki Tańca Akademii Muzycznej w Łodzi. Bazuje na autonomicznych elementach ruchowych, przeplatających się ze sobą w różnych konfiguracjach; zapętlających się lub tworzących wraz z innymi ciąg uporządkowanych figur i kroków.
Axolotl
choreografia/taniec: Joanna Dudek; muzyka: Axolotl, Blixa Bargeld
Fuzyjna choreografia eksperymentalna bazująca na technice tańca współczesnego i belly dance.
Classicamente
koncepcja i choreografia: Ewelina Drzał-Fiałkiewicz; taniec: Agata Janczak; muzyka: Wolfgang Amadeusz Mozart;
To historia piękna i poszukiwania ideału zarówno w formie zewnętrznej, jak i wewnętrznych dążeniach. Refleksja nad tym, czym jest okupione dążenie do doskonałości.
Trofia
koncepcja i choreografia: Ewelina Drzał-Fiałkiewicz; taniec: Magdalena Ciupa, Joanna Dudek, Maria Micek, Natalia Sykut; scenografia: Grzegorz Fiałkiewicz
„Trofia” odnosi się do czerpania energii, inspiracji, pomysłów z otoczenia, przedmiotów i ludzi, którzy znajdują się w tej samej przestrzeni, poczucia ograniczenia związanego z przebywaniem w zamkniętej społeczności, rywalizacji między jej członkami oraz potencjalnie wyczerpującą się inspiracją. Czy potrzeba zmian może ograniczyć się do modyfikacji otoczenia, czy musi wiązać się ze zmianą środowiska?