W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z serwisu lublin.eu oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.

Spektakl: Nai Ni Chen Dance Company

Spektakl: Nai Ni Chen Dance Company
Data rozpoczęcia 2023-07-14
Godzina rozpoczęcia 19:00
Miejsce Muszla Koncertowa im. Romualda Lipko w Ogrodzie Saskim w Lublinie
Organizator Centrum Kultury w Lublinie
Udział Bezpłatny
Kategoria Spektakl

Nai Ni Chen Dance Company będzie gościem specjalnym letniej odsłony Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca!

Ten znakomity zespół tańca współczesnego został założony przez Nai Ni Chen, amerykańską choreografkę chińskiego pochodzenia, pieczołowicie i z wielkim oddaniem kultywującą chińskie tradycje taneczne w połączeniu z nowoczesnym stylem tańca i współczesnymi trendami choreograficznymi. Jej dorobek obejmuje ponad 90 spektakli prezentowanych na najważniejszych amerykańskich scenach oraz w 12 krajach poza granicami USA. Zmarła tragicznie w roku 2021 Nai Ni Chen była związana z wieloma prestiżowymi instytucjami i organizacjami w USA, tworząc dla nich działa choreograficzne oraz edukując pokolenia tancerzy i choreografów. W roku 2005 Lublin był już miejscem prezentacji spektakli tej znakomitej choreografki więc z tym większą radością witamy tę twórczość ponownie w ramach letniej odsłony Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca.

Poza prezentacją spektakli, zespół Nai Ni Chen poprowadzi także cykl warsztatów tanecznych dla miłośników tańca, w tym dla ukraińskiej społeczności zamieszkującej nasze miasto.

Program prezentacji:

Prochy nieżywej żaby

Spektakl inspirowany reakcją Japończyków na pierwsze spotkanie z europejskimi podróżnikami, których kolor skóry tubylcy opisali jako przypominający „martwą żabę”.
choreografia: Jacek Luminski; muzyka: Glen Velez, Mesopotamia; taniec: Emma Branson, Candace Jarvis, Kyle H. Martin, Evan Matthew Stewart, Thibaut Witzleb

Rozmowa z Neptunem

Jedna z najwcześniejszych prac Nai Ni Chen (1990) należąca do cyklu opisującego dziecięce lata choreografki spędzone na Taiwanie. Obraz inspirowany geologicznym parkiem YeLu, romantycznym i zapadającym w pamięć miejscem wśród lasów i piaszczystych plaż.
choreografia: Nai-Ni Chen; muzyka: Nocturnal Emissions; taniec: Rio Kikuchi, Evan Matthew Stewart, Emma Branson, Thibaut Witzleb, Kyle H. Martin, Candace Jarvis

Taniec pawia

Jedna z najwcześniejszych prac Nai Ni Chen (1990) należąca do cyklu opisującego dziecięce lata choreografki spędzone na Taiwanie. Obraz inspirowany geologicznym parkiem YeLu, romantycznym i zapadającym w pamięć miejscem wśród lasów i piaszczystych plaż. W chinach istnieje ponad 55 grup etnicznych, a każda z nich opracowała swoje oryginalne tańce i muzykę. Paw uważany jest za świętego ptaka w prowincji Yunnan. Taniec pawia uważany jest za najpiękniejszy taniec pochodzący z tej prowincji.
choreografia: Nai-Ni Chen; taniec: Sarah Botero

Droga ognia

Spektakl nawiązuje do starożytnej chińskiej teorii mówiącej o cyklach narodzin i umierania związanych z ciągle zmieniającym się fenomenem przyrody. Piątka tancerzy reprezentuje 5 elementów przyrody: drewno, wodę, ogień, metal, ziemię.
choreografia: Nai Ni Chen; taniec: Greta Campo, Rio Kikuchi, Candace Jarvis, Esteban Santamaria, Evan Matthew Stewart

Krople deszczu

Jedna z najbardziej znanych prac Nai Ni Chen. Autorka czerpie inspirację z czasów dzieciństwa i miejsca swoich narodzin na Tajwanie, miasta Keelung, znanego jako „Deszczowy Port”.
choreografia: Nai Ni Chen; muzyka: Robert Rich, Sainkho Namtchylak; kostiumy: Olu-Orondava; taniec: Greta Campo, Rio Kikuchi, Sarah Botero, Candace Jarvis

Złudzenie

Zainspirowana unikalnymi rytmami i tańcem Ujgurów z prowincji Xinjiang, choreografka stworzyła oryginalny słownik taneczny dla tego spektaklu. Spokój i pasja obecne w tańcu przywołują obrazy pustynnych terenów i ludzi żyjących w miasteczkach przy oazach.
choreografia: Nai-Ni Chen; kompozycja muzyczna: Glen Velez; muzycy: Lori Cotler (głos), Shane Shanahan (perkusja), Mark Katsounis (perkusja), Glen Velez (bęben obręczowy); taniec: Greta Campo, Candance Jarvis, Rio Kikuchi, Sarah Botero, Emma Branson, Evan Matthew Stewart, Esteban Santamaria, Kyle H. Martin; gość specjalny: Zhongmei Li (solista); kostiumy: Jon Can Coskunses

Pomiędzy tym i owym

Antropolog kultury, Victor Turner, opisał ten spektakl jako “przestrzeń graniczną – miejsce, odczucie, moment, które oczekują na właściwy czas. Ta międzykulturowa choreografia odnosi się do sytuacji, w której znajdują się emigranci i osoby nie-migrujące rzucone w „przestrzeń graniczną”, gdzie konfrontują się z problemem porzucenia miejsca pobytu czy konfliktami społecznymi lub militarnymi, jak wojna w Ukrainie i w sposób zamierzony bądź nie, tracą osobistą lub społeczną stabilność.
choreografia: PeiJu Chien-Pott, Jacek Luminski; muzyka: Hania Rani, Jacopo Baboni Schilingi, Ryuichi Sakamoto, Divan Gattamorta; taniec: Candace Jarvis, Rio Kikuchi, Evan Matthew Stewart, Emma Branson, Esteban Santamaria, Kyle H. Martin, Sarah Botero, Thibaut Witzleb