W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z serwisu lublin.eu oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.Zamknij

Drukuj stronę do PDF Teatr Kameralny – „Edukacja Rity” Willy Russell

Data rozpoczęcia 2016-04-29
Godzina rozpoczęcia 18:00
Miejsce Domu Kultury LSM w Lublinie, ul. K. Wallenroda 4a,
Organizator Dom Kultury Lubelskiej Spółdzielni Mieszkaniowej
Kontakt Rezerwacja biletów: tel. 601 732 576
Udział Płatny
Koszt udziału Bilet: 20 i 17 zł
Kategoria Spotkanie

Edukacja Rity Willy Russell / Przekład: Karol Jakubowicz /
Obsada: dr Frank Bryant – Jan Wojciech Krzyszczak / Rita White – Paulina Połowniak / Reżyseria: JAN WOJCIECH KRZYSZCZAK  / Muzyka: TOMEK KOBIELA / Scenografia: IRENEUSZ SALWA

Po premierze Edukacji Rity w dniu 2 grudnia 2013 r. redaktor Andrzej Z. Kowalczyk na łamach „Kuriera Lubelskiego” pisał:

Występująca w spektaklu para artystów [Paulina Połowniak i Jan Wojciech Krzyszczak] bardzo dobrze radzi sobie z prowadzeniem ról. Paulina Połowniakprzekonująco i w pełni wiarygodnie pokazuje metamorfozę Rity, nadzwyczaj trafnie, a przy tym subtelnie różnicując stosowane środki wyrazu. Tworzy żywą, wielowymiarową, pełnokrwistą postać, której wierzymy od początku do końca. To zapewne najlepsza rola tej młodej aktorki; bardzo dobrze rokująca na przyszłość. Jan Wojciech Krzyszczak z kolei zdecydowanie unika pójścia najprostszą drogą, polegającą na stworzeniu jakiejś kolejnej wariacji na temat roli Higginsa z „Pigmaliona”. Ociepla postać Franka, wyposaża w empatię, przebijającą się przez warstwę zniechęcenia, cynizmu i… oparów alkoholu. A przy tym prowadzi swoją rolę dyskretnie, nie próbuje zdominować partnerki, lecz pięknie z nią współpracuje, co jeszcze bardziej podnosi wiarygodność obydwu postaci. Napisałem na wstępie tej recenzji, że „Edukacja Rity” jest spektaklem dla dorosłych. Nie oznacza to jednak jakichś obyczajowych drastyczności, choć „grube” słowa – owszem – padają kilkakrotnie ze sceny. Dla dorosłych, to znaczy tych, którzy mają świadomość, że teatr to nie tylko eksperyment, „czytania performatywne”, remiksy i formuła work in progress, lecz także dobrze pojęta tradycja. Tacy widzowie będą zadowoleni z tego przedstawienia.

 

Powiązane:

Dom Kultury LSM

Najważniejsze wydarzenia cykliczne