Zapraszamy Państwa do udziału w projekcie społecznym CyberCraft – przygoda, która uczy, który został objęty patronatem honorowym MEiN. W ramach projektu uczestnicy poszerzą swoją wiedzę z zakresu cyberbezpieczeństwa.
Projekt składa się z cyklu webinarów, które są realizowane przy wsparciu merytorycznym Stowarzyszenia Cyfrowy Dialog.
Link do rejestracji: Microsoft Event
Dla nauczycieli klas 1-3 - 9 marca, godz. 18:00-19:55
Link do rejestracji: Microsoft Event
Dla nauczycieli klas 4-6 -17 marca, godz. 18:00-19:55
Link do rejestracji: Microsoft Event
Dla nauczycieli klas 7-8, 24 marca godz. 18:00-19:55
Za nami pierwsze wprowadzenie do tematyki cyberbezpieczeństwa w edukacji w wykonaniu prof. Jacka Pyżalskiego z poziomu badań i nauki (za chwilę będzie dostępne nagranie). Przed nami z kolei spotkania dla nauczycieli szkół podstawowych w trakcie, których dowiedzą się, w jaki sposób zaangażować Minecraft Education Edition, żeby uświadamiać uczniów na temat zagrożeń w sieci, a w następnej kolejności uczyć nowych zachowań i nawyków wspierających cyberbezpieczeństwo.
Na specjalne zaproszenie 9 marca 2022 r. wystąpi również gość specjalny pan Mateusz Rafał, Zastępca Dyrektora Centrum Transformacji Cyfrowej Ministerstwa Edukacji i Nauki MEiN, który opowie nam o Cyberbezpieczeństwie systemu edukacji w świetle współczesnych zagrożeń.
Podczas najbliższego webinaru dowiecie się Państwo, jak wykorzystać na lekcji polską wersję mapy Minecraft Bezpieczny Internet, poznacie przygotowane konspekty pracy i karty pracy dla uczniów. Dzięki temu w atrakcyjny, bliski codzienności ucznia sposób, przekażecie istotną wiedzę i zrealizujecie ważne w dzisiejszej rzeczywistości kierunki polityki oświatowej. W ramach webinaru wspólnie udamy się do specjalnie przygotowanej krainy w Minecrafcie. Wędrując nią zdobędziemy wiedzę i umiejętności z obszaru ochrony prywatności w sieci oraz zdrowych nawyków korzystania z cyfrowych technologii. Przyjrzymy się regułom bezpiecznego użytkowania Internetu, przypomnimy zasady dbania o swoje zdrowie podczas pracy przy komputerze, a także weźmiemy udział w szeregu interaktywnych quizów.
Szczegóły projektu dostępne są po kliknięciu w link: cybercraftprzygoda.pl